איאמאן כנאג'ו, אם לחמישה בת 44 משפרעם, שניסתה להצטרף לארגון דאעש, נדונה ל-22 חודשי מאסר, כך קבע היום (שלישי) בית המשפט המחוזי בחיפה. בנוסף, כנאג'ו, בעלת תארים מתקדמים בדת האסלאם, נקנסה ב-30 אלף שקלים.



אם לחמישה משפרעם, בעלת תארים אקדמיים בדת האסלאם שהחליטה להצטרף לדעאש תרצה 22 חודשי מאסר, כך קבע בית המשפט המחוזי בהחלטה שניתנה לפני זמן קצר. איאמאן כנאג'ו תושבת שפרעם תשלם גם קנס של 30 אלף שקל.



במסגרת הסדר טיעון הורשעה כנאג'ו ביצירת קשר עם סוכן זר ובניסיון ויציאה מישראל שלא כדין. מהחקירה עולה כי מדובר באישה מלומדת שנסעה בקיץ שעבר לטורקיה מלווה באביה, שם היא נעלמה לדבריו מבלי שהוא ידע מה הסיבה. המידע שהגיע למשטרה היה כי היא מנסה להסתנן לסוריה דרך טורקיה אבל ניסיון זה לא צלח כי הטורקים מנעו זאת.



כנאג'ו נעצרה בחודש אוגוסט בשנה שעברה. בחקירתה התברר כי היא מכירה בדעאש ומזדהה עם האידאולוגיה של המדינה האסלאמית ולדבריה רצתה להעביר הרצאות לפעילים שם.



בכתב האישום נאמר עוד כי במהלך השנים שקדמו ליציאתה מישראל היא גילתה עניין הולך וגובר בארגון דעאש ובפעילותו. "הנאשמת פיתחה הזדהות אידיאולוגית עם פעולות הארגון, עם ערכיו ומטרותיו" נאמר.



בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד אברהים חסן יוסף אגבריה, תושב אום אל פאחם שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון המדינה האסלאמית.



בחקירת אגבריה עלה כי בחודשים האחרונים, בעקבות חשיפתו לתכנים ולסרטונים של ארגון המדינה האסלאמית, הוא החל להזדהות עם האידאולוגיה הג'אהדית של הארגון ועם פעולותיו, והחליט לצאת לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות הארגון. לאחר שאסף מידע ברשת האינטרנט אודות האפשרות לצאת לסוריה, המריא אגבריה בטיסה לאיסטנבול והגיע בטיסת המשך לעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה.