התחרות השנה הייתה מאוד אינטנסיבית, כזו שידעה ללחוץ לברמנים שהתחרו על כל הנקודות הכי רגישות מבחינת יצירתיות, טכניקה ואירוח ולהוציא את המיטב מכל אחד מהמתמודדים", כך סיפר לנו אלעד ברוך מהג'ספר בר בתל אביב, שזכה בשבוע שעבר במקום הראשון בגמר תחרות וורד קלאס ישראל של IBBLS, היבואנית והמשווקת הרשמית של מותגי תאגיד האלכוהול הגדול בעולם Diageo, והוכתר בתור הברמן הטוב בישראל לשנת 2016. 



את התואר הנכסף קיבל ברוך מלא פחות מאריק לורנזו, אחד הברמנים הגדולים בני זמננו ומי שמנהל את הבר המפורסם בעולם בן ה־125 שנים, "האמריקן בר" במלון הסבוי הלונדוני; ומפאפאדופולוס אריסטוטליס, אחד הברמנים הוותיקים והמוכרים ביוון וממקימי בית הספר האירופי למקצוע הבר וייעוץ לעסקים Soul Shaker. כעת ברוך הולך לייצג את ישראל בתחרות העולמית - Global Finals - במיאמי. 
 
"וורלד קלאס" (World Class) הוא פרויקט בינלאומי בעולם האלכוהול, שמהווה שיא של איכות בעולמות הבר והערבוב. הפרויקט הושק לפני שש שנים בלונדון, ומאז הפך למסגרת שאליה מצטרפים מדי שנה מיטב הברמנים מהברים המובילים בעולם. "אלו בהחלט היומיים הכי אינטנסיביים שעברתי בחיי", סיפר ברוך. "ואת זה אני אומר בתור קצין לשעבר בצה"ל שעבר איזה דבר או שניים בחיים האלה". 
 

להיות ברמן זו עבודה סיזיפית, לילה אחרי לילה. באמת אפשר להעניק כזה תואר על סמך תחרות? 
"בעיניי הברמן הכי טוב נמדד ברמת האירוח והחוויה שהוא יודע להעניק לאורחים שלו. אני מודה שקצת קשה לי לשמוע את התואר הזה, 'הברמן הכי טוב'. היו מתמודדים מדהימים השנה, והייתה תחרות היסטרית בכל קנה מידה". 

איך נולד הקוקטייל המנצח שלך?
"האתגר האחרון בתחרות נקרא ’Take me to Miami’', ובו התבקשנו ללכת הכי רחוק ולהתפרע מבחינה יצירתית עם הקוקטייל וההגשה שלו. החלטנו לקחת את השופטים לשנת 3,000 ולהראות להם איך עושים קוקטיילים בעתיד, בהשוואה לדרך שבה עושים אותה כיום. לאתגר הזה עיצבתי בלוק של קרח שקוף לגמרי בגובה מטר, שבתוכו הוקפאו מותגי אלכוהול וכלי בר בצורה של תרשים זרימה חי ונושם. הקוקטייל נמזג ועבר בתוך הקרח בדרכו אל הכוס של השופטים". 

משקה: טקילה טיים

 

שהמיליארדר ג'ון פול טעם לראשונה בחייו טקילה מזוקקת, בעת שביקר במקסיקו למטרות עסקים, הוא לא היה יכול להתעלם מהאיכויות הגבוהות שלה. לכן הוא החליט לייצר אחת בשביל החברים ממועדון הסילון, ולא סתם לייצר. פול קנה טירה מהמאה ה־17 והפך אותה למזקקת הטקילה הטובה ביותר בחצי הכדור המערבי. כך נולדה טקילה פטרון, טקילה אולטרה־פרימיום שכמעט אין לה מתחרים על התואר "הטקילה הטובה בעולם". 
 
עכשיו, לכבוד הקיץ, ובעקבות הגידול המטאורי בצריכת הטקילה של המותג בארץ, חברת PATRON העולמית בחרה לשתף את מדינת ישראל בפרויקט העולמי של החברה - עיצוב אריזה מיוחדת לאספנים בהשראת מקומות בארץ. הפרויקט התחיל בערים הגדולות בעולם: ניו יורק, הונג קונג, לונדון וסידני.
כדי לייצר בקבוק אחד של פטרון נדרשות 60 ידיים: מתהליך הזיקוק, דרך תהליך הבקבוק ועד לאריזה ולבקרת האיכות. כעת נוספו זוג ידיים לתהליך - אלה של האמן אלון ברייאר, שעיצב אריזה שצוירה בהשראת מדינת ישראל. 
 
שש הקטגוריות שמחזיקה המזקקה כוללות את פטרון סילבר - הטקילה הבסיסית של המותג. קלילה, חלקה ומתאימה כבסיס לקוקטיילים; פטרון רפוסאדו - מזוקקת בזיקוק דודי כפול ומיוצרת מ־100% אגבה כחולה; פטרון אנייחו - מיוצר מתערובת של טקילות מיושנות שיושנו בחביות קטנות מעץ אלון לבן במשך לפחות 12 חודשים. גראן פטרון פלטינום - מזוקקת שלוש פעמים בדודי נחושת ומיושנת זמן קצר יחסית בחביות עץ אלון, מה שהופך את המשקה לחלק ובעל גוף מלא במיוחד. פטרון גראן פיאדרה - מיושנת בקפדנות למעלה משלוש שנים בחביות עץ אלון אמריקאי ועץ אלון צרפתי. ופטרון גראן בורדאוס - טקילת אנייחו יוקרתית המיוצרת באופן ידני מ־100% אגבת וובר כחולה.