"פספסנו הזדמנות להקים כאן סוג של נאט"ו בהשתתפות ישראל, מצרים האמירויות, כווית, בחריין מצריים ומרוקו", כך אמר היום (רביעי) יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, בהתייחסו לכישלון המגעים על צירוף המחנה הציוני לממשלה. הרצוג, שדיבר אחר הצהריים בכנס לשכת רואי החשבון באילת, אמר כי "הוחמצה הזדמנות נדירה לשינוי פני המציאות באזור".



הרצוג אמר כי "הובלתי מחנה וציבור גדול הצביע עבורי ועבור המחנה שלי, אבל בפוליטיקה אתה צריך לקחת החלטה שיש בה לשנות את פני המציאות. בלוויה של דפנה מאיר ז"ל אמרתי לעצמי שחייבים לשנות את המצב, התחלתי במגעים מדיניים עם בכירים בעולם כולו ומנהיגים באזור, במקביל אליי היו עוד שחקנים שפעלו והתמונה הראתה שלאור המציאות ניכרת הזדמנות נדירה". עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה: "כמה מדינות מתונות סוניות שמרגישות מאוימות לאור נטישת ארצות הברית וחבירה לאיראן מה שהתפרש כבגידה, ומנגד רואות כאן מדינה יציבה שעם כל המשקעים חולקות אינטרסים משותפים גם מול הטרור וגם ברמה האסטרטגית", אמר הרצוג.



"מנהיגי ערב פחות כלואים באתוס האנטי ישראלי"



לדבריו "המנהיגים היום סביבנו הם יותר צעירים ופחות מתוסבכים עם האתוס, כפי שקרה בתקופה של ברק בקמפ דיויד אשר בזמנו מדינות ערב הפקירו את הרשות הפלסטינית. היום הם אומרים שהם מוכנים ללכת למהלך כי יש צורך לגבות את הפלסטינים ולהכיר במדינת ישראל. הוכחה אחת היא נאומו של נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי ביום העצמאות של ישראל".



"הזדמנות חד פעמית", נשיא מצרים א-סיסי. צילום: רויטרס
"הזדמנות חד פעמית", נשיא מצרים א-סיסי. צילום: רויטרס



"הגענו להבנה שיש כאן הזמנות יוצאת דופן, יכולה לשרת כמה מטרות בסוג של נאט"ו חדש נדיר, מצרים, האמירויות כווית בחריין מצריים ומרוקו", סיפר הרצוג והוסיף כי "כדי לנוע למשא ומתן עם הפלסטינים צריך צעדים בוני אמון שמחכים כבר הרבה זמן ולקיים התחייבויות שניתנו אך לא מומשו כי הימין הקיצוני משתק את נתניהו מהיכולת לממש צעדים כאלה", אמר הרצוג והוסיף: "בנקודה זו כאן שקלתי ללכת למהלך משותף פורץ דרך אבל נתניהו בחר בדרך אחרת. פספסנו הנעה של מהלך חשוב, אשר ללא ספק היה משנה אוירה. ולהציע לצעירי האזור תקווה".