פרויקט רכבת העמק עולה על הפסים: בשבוע הבא יחלו נסיעות מבחן במהירות גבוהה על המסילה החדשה בין חיפה לבית שאן באורך כולל של 60 ק"מ.


נסיעות המבחן בתוואי הרכבת בין חיפה לבית שאן יימשכו חמישה ימים. ברמה הלאומית תשרת מסילת רכבת העמק החדשה את מפעלי העמק והבקעה, שיקושרו למערכת המסילות הארצית, במהלך שיעודד באופן טבעי את הפיתוח הפריפריאלי. לתושבי העמק תקצר הרכבת את זמני הנסיעה לחיפה ומרכז הארץ.



חמש תחנות הרכבת נמצאות גם הן בשלבי גמר העבודות ורובן הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות ותוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית, עם כבוד והערכה למבנים הוותיקים בעלי האופי הייחודי. במסגרת הפרויקט, מבצעת חברת נתיבי ישראל פעולת שימור של המבנים ההיסטוריים בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.



תוואי רכבת העמק החדשה
תוואי רכבת העמק החדשה




השקעה של ארבעה מיליארד שקל



הרכבת החדשה תאפשר את המשך הממשק עם ירדן וקידום הסחר והיחסים הבינלאומיים עם ישראל. החיבור של המסילה המזרחית החדשה לקווי רכבת החוף, יפחית את תנועת המשאיות בכבישים, במטרה לתרום לבטיחות, איכות החיים והפחתת הזיהום.



במסגרת פרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, להקמת רכבת העמק החדשה בהשקעה של ארבעה מיליארד שקלים, הושלמו כעת עבודות התשתית להקמה של 60 ק"מ מסילות ברזל בין חיפה לבית שאן.