בעקבות פרשת גידי אורשר תקף היום נתן זהבי בתוכניתו "זהבי עצבני" המשודרת ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את תחנת גלי צה"ל ומפקדה ירון דקל, וכן את ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן ושרת התרבות רגב. וכך אמר זהבי: עוד סערה גדולה במדינת ישראל. מבקר הקולנוע של גלי צה"ל אמר את אשר אמר, זכה לעמודים רבים בעיתונות היומית, לפתיחת מהדורות חדשות ברדיו ובטלוויזיה. לרגע, הקלה גדולה על הצמרת המדינית. לא מתעסקים בכל שהאינתיפאדה עברה מסכינאות לירי עם נרצחים ונפגעים. חקירת ראש הממשלה כאילו לא הייתה, נעלמה. תאונות דרכים, בסוף השבוע המון הרוגים ופצועים. טביעות בים, שישה אנשים מצאו את מותם כשטבעו בים כולל ילדים. רבותי, גידי אורשר, זה מה שמעסיק את כותרות העיתונים והמהדורות? גידי אורשר?



ראש הממשלה הגיב מיד בזריזות, אלוף הארץ בזריזות. השרה רגב בכלל חגגה. אם הייתה יכולה, הייתה מזמינה לפני ההודעה של אורשר שמלה חדשה ממעצב ידוע. שר הביטחון ליברמן מה זה זינק על זה "לאור הדברים הבוטים, שלא ניתן לפרש אותם אלא כהשתלחות גסה בציבור שלם, ראוי שההשעיה הזמנית תהפוך לקבועה", קבע שר הביטחון. אדון ליברמן, אתה יודע שהנייה עוד חי? שעוד לא מוטטת את החמאס? חתיכת כלומניק. זה מה שיש לך בראש? גידי אורשר? מר נתניהו, מה שלומך? אתה מודאג מהחקירה? עכשיו לא, יש את אורשר.



ירון דקל, תפסת תחת מאז שאתה גלי צה"ל, הא? נעשית גדול? תגיד, לי חתיכת כלומניק - אני, אגב, שיניתי את השם ל'גלי זבל' במקום גלי צה"ל - תגיד, לי חתיכת כלומניק, ירון דקל, כשפה בתחנה הזאת ("רדיו ללא הפסקה"), בימי חמישי, שדר אומר על תחנת הרדיו של צה"ל, גלי צה"ל, שזו תחנת תומכת טרור אש"פיסטי, ג'יהאדו-אסלאמי-נאצו-אמו, למה אתה עברת על זה בשקט ולא תבעת אותו למשפט? אדוני ראש הממשלה, אמרו על מאות חיילים צעירים שמשרתים בגלי צה"ל, שהם משתפי פעולה עם טרור, למה לא פתחת ת'פה שלך? כנ"ל שר הביטחון. חתיכת ערימת צבועים, פחדנים, שקרנים קטנים ומושתנים.







לא פחדתם שמישהו יזכור את האמירה של סג"ל בגלי צה"ל?

תשמע, ירון דקל, אני לא רוצה להשתלח בך אישית, אבל אין לי ברירה. בחודש מאי, לא מזמן, גיבור התחנה החדש שלך, אדון אראל סג"ל, כיפה קטנה על הראש שבקושי רואים אותה, אחדשכתב ספר שקוראים לו 'מיומנו של פסיכופת', שבו הוא מספר על כל חיי המין וההוללות הסוטים שלו, אותו אראל סג"ל, הבאת אותו להיות כוכב בתחנה המסריחה שלך, גלי זבל. אותו אראל סג"ל, אני מצטט, אמר: "אני מבין שסגן הרמטכ"ל שלנו הוא סגן הרמטכ"ל של הוורמאכט". הצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה. האם השעית אותו ברגע שזה הופיע בטוויטר? האם השעית אותו באותו רגע? חתיכת אפס. האם ראש הממשלה ומירי רגב וכל להקת הדרעקס האלה יצאו מעורם, ששדר בכיר בגלי זבל, בפריים טיים, אומר את הדברים האלה? הוא אחר כך התנצל, גם אורשר התנצל! אבל זה קל עם אורשר. הוא בן אדם כזה, לא צועק, לא מקלל, לא מגדף, מתעסק בסרטים, בקולנוע. בוא נצא רגע מנקודת הנחה שכל מילה שאורשר אמר היא שקר, כזב, טמטום, בושה וחרפה. תגידו לו, אדון אורשר, או שתתנצל, או שתעוף. התנצל.



שתבינו כמה אתם יכולים לחטוף מאחד דרעק כמוני בומרנג בראש. אני יכול להביא לכם בומרנגים שלא תדעו מאיפה הם באים. נערכה פגישה בבית משפחת אזריה, של החייל אלאור אזריה, עם הרב המקובל נתנאל הכהן מחולון. מה קשור רב מקובל למשפט צבאי של חייל שעשה כנראה מעשים שלא יעשו לפי הנורמות המקובלות בצה"ל. בדקתי מי זה המקובל הזה, וראיתי שהוא מואשם בכל מיני עבירות כספים. אבל יותר עניין אותי מה שכתוב אצלו בפייסבוק, הוא מטפל בסגולות קבליות, קמעות על קלף, עור של נחש סגולה לפרנסה, לשון צפרדע קמע לזיווג, מזל ושגשוג, והוא בענייני הסרת כישופים ועין הרע. בצפרדעים הוא משתמש, אולי גם בזנבות עכברים, אולי גם באוזן עם שיער של חמור. זה מה שאמר אדון אורשר. שיותר מדי אנשים במדינה הזאת מאמינים בשטויות האלה.



גידי אורשר. צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90



אז בסדר. תתבייש לך אורשר. זכותם של אנשים להשתמש בכל מיני כאלה אנשים, שהם מאמינים, מה לעשות. יש אנשים שמאמינם שלשון של צפרדע יכולה לגרום להם לזיווג, ופין של עכברוש יכול לגרום להם לפוריות, אם לא הייתה פוריות. למה אתה יורד עליהם?! למה אתה יורד על אנשים שמאמינים שאם הם יעשו שפגט על הקבר של יונתן בן עוזיאל הם ימצאו שידוך?! זה מביא פרנסה לאלפי אנשים! טוב, תטפלו אליו. אבל למה בסג"ל לא נגעתם? השחצן, הירקן הזה, שפולט כל הזמן רסיסים. לא פחדתם? לא פחדתם שמישהו יזכור את האמירה של סג"ל בגלי צה"ל? בעיקר אתה, ירון דקל, שהפכת את התחנה לתחנה מעוררת בחילה. הרבה אנשים עוזבים, לא רוצים לשמוע יותר את התחנה, בצדק. יש המון מוזיקה מחורבנת פתאום, מהפחד אתה שם אותה, נתת הוראות. יש שם המון שדרים מחורבנים. זה בסדר, זכותך, שהפכת את התחנה לתחנה ימנית, עם נטייה לימנית קיצונית. לא מספיק רק 'גלי ישראל' ו'הפטריוטים' ושבעת אלפים תחנות חרדיות, שחלקן לא חוקיות ושם מגדפים ומקללים את האכשנזים הזבלס הדרקעס האלה".



שרת התרבות, אמרת שגידי אורשר היה בין צועקי הבוז לך בפסטיבל הקולנוע. את צריכה להתנצל בפניו, כי הוא לא היה שם. סתם המצאת את זה. זה בסדר, זה פופוליסטי, זה עובד טוב. ועוד מילהקטנה על מירי רגב. אני לוקח אותך ככוכבת. את יודעת להלהיב ולהנעים את זמנם של בני ישראל. את עושה את זה מעולה. גם לא ירחק היום שתהיי כוכבת קולנוע. כי כמו שאמר אמנון לוי, את יפה, חכמה, נעימה, מקסימה וזה בדיוק המקום. למה שלא תלכי לככב בקולנוע, תהיי שחקנית, ואז תההי חלק מהברנז'ה, והברנז'ה לא תרד עלייך. תנסי קצת לגוון.


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו