מבוכה בסיעת הליכוד: יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת דוד ביטן, נעל היום (שני) בזעם את ישיבת סיעת הליכוד שכונסה בשעה שלוש, זאת לאחר שגילה כי מרבית חברי הסיעה, 25 מתוך 30, נעדרו ממנה משום משהעדיפו להשתתף בבריתה של בתו של אחד מחברי מרכז הליכוד. "הישיבה מבוטלת ואנחנו לא נעבור על זה לסדר היום. חברי כנסת מרשים לעצמם לא להגיע לישיבת סיעה וללכת לבריתות, לא ניתן לזה יד". 

כעבור חצי שעה התכנסה הישיבה שוב, הפעם בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לישיבה השנייה הגיעו 11 חברי כנסת ושר אחד, צחי הנגבי, ביטן חזר על דברי התוכחה על היעדרותם של חברי הכנסת. ראש הממשלה שפתח את הישיבה, ניצל את ההזדמנות כדי לספר על מסעו בבירות מדינות אפריקה ואף הציג מצגת לקומץ חברי הסיעה שנכחו במקום. 

נתניהו בביקורו באפריקה. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו בביקורו באפריקה. צילום: קובי גדעון, לע"מ

 

נתניהו דיבר על ביקורו של שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, בישראל ואמר: "זו פעם ראשונה מזה תשע שנים שבה שר חוץ מצרי מכהן  מבקר במדינת ישראל. זה מסמל התקרבות חשובה בין ישראל במצרים. שוחחנו ארוכות על שורת נושאים בעלי חשיבות עליונה למדינת ישראל, גם נושאים שקשורים באזור, בקידום השלום והיציבות, גם בינינו לבין הפלסטינים וגם מול מדינות אחרות. אני חושב ששיתוף הפעולה הזה עם מצרים זה נכס ביטחוני ובינלאומי למדינת ישראל".