האפליקציה פוקימון גו, הלהיט שהשתלט על חייהם של משתמשי סמארטפונים רבים ושולח אותם לחפש פוקימונים במרחב המציאותי שוטף את העולם. אבל בימים האחרונים התגלו תופעות בעייתיות למשחק. הפוקימונים מפוזרים במקומות פופולריים וציבוריים, לפי מפות שהוזנו במערכת לעיתים ניתן למצוא אותם במקומות לא ראויים. מקום אחד שכזה, הוא מוזיאון השואה שנמצא בוושינגטון, בירת ארצות הברית. המוזיאון הוגדר כ"פוקסטופ", נקודה בה אפשר למצוא פוקימונים רבים, מה שמביא אליו מבקרים רבים שמתעניינים פחות בפשעי הנאצים ויותר במפלצות וירטואליות. 



ברחבי המוזיאון ישנם מקומות מסוימים שבהם נוכחות הפוקימונים צורמת במיוחד. באחד החדרים, פוקימון שמוציא גז רעיל, הקרוי 'קופלינג',נראה צף על רקע השלט לכניסת האודיטוריום על שמה של הלנה רובינשטיין. דובר המוזיאון, אנדרו הולינגר, אמר בנוגע לפוקימון גו כי "לשחק במשחק, אינו דבר יאה לאתר זיכרון לקרבנות הנאצים. אנחנו מנסים לבדוק עם מפתחי המשחק אם אפשר שהמוזיאון לא יופיע כאתר מרכזי של המשחק". 



פוקימון ליד שלט זיכרון באושוויץ
פוקימון ליד שלט זיכרון באושוויץ



מוקדם יותר דווח במגזין האמריקאי "NYMAG" שהפוקימון גו צץ אפילו במחנות ההשמדה בגרמניה ופולין וזאת למרות שמשחק הפוקימון גו לא הושק רשמית ברחבי אירופה, ויש לפרוץ אותו לשם כך. במחנה ההשמדה אושוויץ, אפשר למצוא פוקימון אחד סמוך לשלט שבו מדובר על "הפתרון הסופי". מעבדות ניאנטיק, שפיתחו את המשחק, לא הגיבו לכך.



כזכור, אפליקציית פוקימון גו היא משחק סלולר של חברת ניטנטיק בשיתוף עם חברת נינטנדו הוותיקה, שזהו משחק הסלולר הראשון בהשתתפותה. המשחק מתבסס על עולם רבוד, כלומר שכבה דיגיטלית שנמצאת על העולם האמיתי ואפשר לראותה דרך הטלפון הנייד. המשחק הפך ללהיט ענק, ששובר שיאי הורדה, והשימוש בו עוקף אפליקציות ותיקות וחזקות כמו טינדר וטוויטר. מאז השקת האפליקציה, מניות חברת נינטנדו עלו בעשרות אחוזים. המשחק עדיין לא הושק באופן רשמי בישראל, אך משתמשים רבים גילו דרכים לעקוף את ההגבלה ולצוד פוקימונים גם בארץ הקודש.