בעקבות הטרגדיה שאירעה בערד היום (שלישי) כשתינוקת נשכחה ברכב ומתה, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר אמרה: "לשכוח ילד ברכב זה משהו שעלול לקרות לכל אחד מאתנו, ברגע של עייפות וכאשר אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. רבים ממקרי השכחה מתרחשים בעת שינוי שיגרה. לכן, בעיקר בתקופות מסוג זה, אני קוראת להורים לנקוט באמצעי בטיחות נוספים".




ואלה המלצות הארגון להורים בניסיון להבטיח שילדים לא ישכחו במכונית:


בכל יציאה מהרכב, ודאו בטרם נעילה שהרכב ריק מנוסעים.



לעולם אל תשאירו ילד צעיר ברכב סגור, אפילו לדקה. אתם מתכוונים לדקה, אך אינכם יכולים להבטיח שלא תתעכבו יותר מכך.



בהיותכם ברכב עם הילדים אל תשוחחו בטלפון הסלולרי - הוא מסיח דעת.



שימו תיק, מסמכים חשובים או ארנק ליד כיסא הילד.



צלצלו בקביעות לבן/בת הזוג לאחר הורדת הילדים.



הקפידו על נעילת הרכב בחנייה לשם מניעת כניסת הילדים לרכב ושימוש בו כמקום משחק.




פעוט נשכח ברכב בערד. צילום: דוברות מד"א
פעוט נשכח ברכב בערד. צילום: דוברות מד"א





"מה עשיתי?"


מוקדם יותר היום, באר הורוביץ, תינוקת בת שמונה חודשים מסוסיא בדרום הר חברון, מתה בערד לאחר שנשכחה על ידי סבתה ברכב במשך שלוש שעות. התינוקת הובאה אמש למנוחות בבית העלמין בסוסיא.



מחקירה ראשונית עולה שהסבתא עדינה הסיעה בבוקר את בתה אביטל לעבודה באזור התעשייה בערד ולאחר מכן היתה אמורה להסיע את נכדתה למעון. אלא שהסבתא המשיכה למקום עבודתה באזור התעשייה ורק בצהריים נזכרה ששכחה לקחת את הנכדה למעון - והשאירה אותה שעות בחום הלוהט.


עדי ראייה היו עדים למחזה קורע לב, כאשר הסבתא זועקת בקול שבור: "מה עשיתי?".



"כשהגעתי ראיתי תינוקת מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם סימני מכת חום קשים", סיפר פרמדיק מד"א, בוריס מנטו, שהיה בחנות סמוכה והוזעק על ידי על ידי אנשים שהיו במקום. "התחלתי מיד להעניק לה טיפול מציל חיים ולבצע פעולות החייאה ובמקביל הגיעה ניידת טיפול נמרץ שם המשכנו את פעולות ההחייאה, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה". כאב לילדים קטנים המראה היה קשה מאוד ומזעזע", סיפר עוד מנטו והפציר: "עלינו כהורים לעשות כל מה שרק אפשר על מנת לא להגיע למצב טראגי כזה".



מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי קיימת עלייה משמעותית בתופעת המוות כתוצאה משכחת ילדים ברכב : בשנת 2015 פעוט אחד מת כתוצאה מהתופעה והשנה קיפחו כך את חייהם כבר ארבעה.



בארגון ציינו עוד שבין השנים 2008-2016 אירעו 399 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות -נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 448 ילדים. 22 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד.