יוסף כהן, שדרס למוות את הילה מיכלי נחמן לעיני אמה וילדיה בכביש 6, הואשם היום בבית המשפט המחוזי בלוד בביצוע הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיות – אך לא בגרימת מותה. בוחני התנועה של המשטרה הגיעו למסקנה כי הנהג לא יכול היה למנוע את התאונה ותוצאותיה הטרגיות – אולם מעשיו מיד אחריה חמורים ופליליים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה של כהן, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רעות אבירי מפרקליטות מחוז המרכז, ב-1 במרץ, בסביבות השעה 20:30, נהגה נחמן ברכבה בכביש 6, כשעמה במושב הקדמי יושב בנה הפעוט, ומאחור יושבים אמה וילדיה התאומים, כבני שלושה חודשים. סמוך למחלף חורשים, איבדה שליטה על רכבה, כך שהרכב הסתחרר עד שנעצר על השול השמאלי, כשפניו נגד כיוון התנועה. לאחר עצירת הרכב, החל להיפלט ממנו עשן. בשל הפגיעה ברכב לא ניתן היה לפתוח את הדלת הימנית, ועל כן הוציאה המנוחה את הילדים דרך החלון ולאחר מכן ניגשה לכביש, כדי לסייע לאמה לצאת מהרכב.



הילה מיכלי נחמן ז"ל ובעלה שמעון. צילום: באדיבות המשפחה
הילה מיכלי נחמן ז"ל ובעלה שמעון. צילום: באדיבות המשפחה



באותה העת עמדו על השול הימני בסמוך, לבושים באפוד זוהר, שני אנשים, אשר המתינו להגעת רכב חילוץ לרכבם התקול. בהבחינם באשר שאירע, ומשלא יכלו לחצות את הכביש בשל התנועה הסואנת, התריעו השניים בפנסי הטלפון שלהם לכלי רכב החולפים בכביש על מנת להזהירם מפני פגיעה ברכב. במקביל נהג כהן בנתיב הנסיעה השמאלי, במהירות של כ-150 קמ"ש. בהגיעו בסמוך למקום עצירת הרכב, עמדה המנוחה בנתיב הנסיעה השמאלי בו נהג כהן, ובעודה מנסה לסייע לאימה לצאת מהרכב, פגע בה כהן בעוצמה עם רכבו. כתוצאה מן התאונה נהרגה מיכלי נחמן במקום.



עוד על פי כתב האישום, לאחר התאונה החליט כהן להסתיר את מעורבותו בתאונה, להעלים ראיות ולשבש הליכי חקירה ומשפט. הוא ניגש לשני העדים לתאונה ושוחח עמם, מבלי לומר כי הוא מעורב בה. כהן המתין במקום כ-18 דקות מבלי לומר לאיש, ובפרט לגורמי ההצלה והמשטרה אשר הגיעו למקום התאונה, כי הוא מעורב בתאונה. בשלב מסוים חזר לרכבו ועזב את המקום. מיד לאחר מכן, נסע כהן לסוכנות רכב בפתח תקווה אשר בבעלותו, שטף את הרכב בלחץ מים גבוה והעלים ראיות. בשלב זה, נסע לתחנת משטרת חדרה ברכב השטוף, שם דיווח בכזב כי נסע בכביש 6 ונפגע בתאונה על ידי רכב מרצדס שחור.



התאונה בה נהרגה הילה מיכלי נחמן ז"ל. צילום: חטיבת דובר המשטרה
התאונה בה נהרגה הילה מיכלי נחמן ז"ל. צילום: חטיבת דובר המשטרה



בין הראיות שהגישה הפרקליטות, מצלמות אבטחה שמתעדות את מעשיו של כהן, פלטי חברת איתוראן, שמצביעות על המסלול בו נסע, עדויות וכן חוות דעת מומחה, לפיה הרקמות והדם שנמצאו על רכבו שייכות למיכלי נחמן. לו היה נשאר לסייע לה ולא נמלט מהמקום ומנסה לטשטש ראיות – לא היה מואשם כלל. ההפקרה היא העבירה החמורה ביותר בפקודת התעבורה והעונש בגינה עומד על עד 14 שנות מאסר.



מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "מדובר באירוע קשה ומצער. בוחני המשטרה קבעו חד משמעית כי מדובר בתאונה בלתי נמנעת. לאחר התאונה בחר הנאשם לעזוב את המקום, בלי להושיט עזרה מתאימה למנוחה, ובלי לדאוג למניעת נזק נוסף. הנאשם לא לקח אחריות על חלקו באירוע. תחת זאת, גיבש הנאשם תכנית שנועדה להסתיר את מעורבותו בתאונה".



עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, ועו"ד תהילה בינו, המייצגים את מר יוסף כהן מסרו בתגובה: ״החלטת הפרקליטות להימנע מלהאשים את יוסף כהן באחריות לתאונה ולהסתפק בעבירות שצוינו מבטאת הבנה נכונה של הנסיבות המצערות והייחודיות של התאונה״.



״כאמור בכתב האישום, ובניגוד מוחלט לפרסומים בעבר, הוכח מעבר לכל ספק כי מר כהן נשאר במקום התאונה, חצה את הכביש על-מנת להגיש עזרה ונותר במקום כמחצית השעה ועד לאחר הגעת האמבולנס. לפיכך, לא התקיימה עבירת הפקרה, והדבר יוכח בבית המשפט. עוד יודגש כי מר כהן הגיע מיוזמתו למשטרה לאחר התאונה".



"מר כהן מצר מאד על התוצאה הטראגית שהביאה למותה של המנוחה וכואב את כאבה של משפחתה".