"אני הייתי פעם העתיד". כך, כשהוא חוזר על דברים שאמר ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר, סיכם הערב (רביעי) ראש הממשלה המתפטר, דיוויד קמרון, את הנאום האחרון שנשא בתפקידו בפרלמנט הבריטי. כשמחליפתו, שרת הפנים תרזה מיי (60), יושבת מאחוריו, עמד קמרון מול חברי הפרלמנט, רעייתו וילדיו, ונשא נאום נרגש, בחלקו הומוריסטי, שזיכה אותו בתשואות ממושכות מצד עמיתיו, שעמדו והריעו לראש הממשלה בשש השנים האחרונות שנאלץ לסיים את תפקידו לאחר שתוצאות משאל העם הכריעו בעד פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי.



קמרון התייחס בנאום הפרידה שלו לצאתה של בריטניה מהאיחוד ואמר כי הוא מציע למיי להשאיר את הממלכה הבריטית, "קרובה עד כמה שאפשר לאיחוד, למען שיתוף פעולה פורה בין הצדדים". עוד הוסיף קמרון כי בריטניה תמשיך להבטיח כי אזרחי אירופה שמתגוררים במדינה, "יזכו לקבל את כל הזכויות המגיעות להם".



זכה לתשואות. דיוויד קמרון בנאום הפרידה, הערב. צילום: רויטרס



עוד הוסיף קמרון כי היו רגעים רבים מאוד במהלך כהונתו בתפקיד, "שהוא מאוד גאה בהם". הוא הבטיח כי יישאר בחיים הציבורים, וכי "שום דבר אינו בלתי אפשרי". בנימה מבודחת, הוא דחה את הרמיזות לפיהן הוא עשוי לקבל על עצמו את ניהול נבחרת אנגליה בכדורגל או את הנחיית התכנית הפופולרית, "טופ גיר", והסביר כי מדובר בשתי עבודות, "שנשמעות אף קשות יותר מהעבודה שביצעתי בשנים האחרונות". עוד הדגיש כי במהלך שש השנים האחרונות, הוא ענה על כ-5,500 שאלות שהוצגו בפניו בפרלמנט: "אתן ליורשיי להחליט על כמה מתוך שאילתות אלו, נתתי מענה".