משפחת אבו רנימה שבכפר ח'אשם זינה ליד נבטים נפגשה היום (חמישי) עם סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא (ליכוד) ויואל מרשק מהתנועה הקיבוצית, על פי בקשתה בביתם שבציר באר שבע דימונה.



המשפחה הלינה לפני סגן השר קרא על כך שבנם, ג'ומעה אברהים אבו רנימה (19), שחצה את הגבול לרצועת עזה ביום שלישי השבוע, היה ידוע במגבלתו השכלית ועל כך שישנה קלות בלתי נסבלת במעבר הגבול של ישראלים לעזה. המשפחה ביקשה את סיועו להחזרת בנה אל חיק המשפחה ובהקדם כשם שפעל להחזרתו של האזרח עודה טראבין עד חזרתו חופשי לישראל.



סגן השר קרא אמר במפגש, כי "מדאיגה אותי התופעה של מעבר הגבול לעזה שהפכה להיות מגיפה ומכה על המדינה ועל משפחות הנעדרים", וקרא לשר הביטחון אביגדור ליברמן לדאוג למכשולים ולאמצעים חדשים שימנעו מעבר ישראלים לכיוון עזה ולהפך.



סגן השר דרש ממשפחת אבו רנימה להציג לו בהקדם את המסמכים הרפואיים המעידים על מצבו הרפואי והנפשי של בנם כדי להציגם לפני הצלב האדום והאו"ם שייפגש אתם בקרוב.



כזכור הצעיר הבדואי חצה את גדר המערכת לכיוון רצועת עזה ביום שלישי השבוע. אחיו, חאלד סיפר ל"מעריב" על צעיר מסוגר ומבולבל , שלא מצא את דרכו. הצעיר סיים בשנה שעברה את לימודי התיכון בבית ספר "אבו תלול", ונרשם לאחרונה לקורס מקצועי במרכז ריאן, אך לא מצא עבודה קבועה ועבד בעבודות מזדמנות, בעיקר ברעיית צאן. גם חבריו לספסל הלימודים סיפרו על נער תימהוני, שלפעמים היה דתי אדוק ולעתים אחרות התרחק מהדת.



האח קרא לחמאס ברצועה להשיבו לחיק משפחתו. "כולנו במשפחה קיבלנו את הבשורה באופן קשה מאוד, אין לנו קרובי משפחה בעזה, אז אנחנו לא מבינים מה הוא מחפש שם", אמר חאלד. "מדובר בנער תימהוני שעשה זאת בכדי להשיג תשומת לב. הוא רב עם אחיו לפני שברח. אני קורא לאחראים ברצועת עזה שיחזירו אותו מהר ככל האפשר אל חיק המשפחה. אימנו לא מפסיקה לבכות ולהתפלל שישוב בשלום מאז שברח".



זוהי הפעם השלישית בה אזרח ישראלי חוצה את הגדר בשנתיים האחרונות. השניים הראשונים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, נמצאים כבר בתחומי הרצועה ועל פי בני משפחותיהם, מוחזקים בידי ארגון החמאס. א-סייד, שחצה את הגדר באפריל 2015. חולה במחלת הסכיזופרניה, וחצה את הגדר לעזה מספר פעמים בעבר. אביו סיפר כי בפעמיים הקודמות שעבר "החזירו אותו אחרי שבוע או עשרה ימים", וכי משפחתו ניסתה ליצור קשר עם החמאס בכדי ליצור עמו קשר ולהעביר לו תרופות להן הוא נזקק, אך ללא הועיל.