חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם מצטרף לבית היהודי וימסור את טופס ההתפקדות שלו בשבוע הבא, כך נמסר היום (שישי) מהמפלגה. 



הרב אמסלם נבחר לכנסת בשנת 2006 והוצב במקום העשירי במפלגת ש"ס. על רקע אירועי בג"ץ בית הספר בעמנואל, שם סבר כי יש לפעול בכל הכוח נגד האפליה של התלמידות הספרדיות ולמעשה הפר את ההוראה של ראשי המפלגה שלא להגיב או לפעול בנושא, הוא עורר את חמתם של אנשי ש"ס ובתגובה הם פעלו להדחתו מהמפלגה. בראיון שהעניק זמן קצר לאחר מכן אמר הרב אמסלם כי "מש"ס אתה יוצא בשתי דרכים- או למעשיהו, או אם אם יש לך דעות עצמאיות". הרב אמסלם פרש מש"ס לטובת סיעת יחיד בכנסת.



במהלך תקופתו כחבר כנסת הוא זכה לגילויי תמיכה רבים בציבור החילוני והדתי ואף זכה בתואר אות אביר איכות השלטון לשנת 2011.



בבחירות 2013 התמודד עם מפלגתו "עם שלם" וגרף קרוב ל-50,000 קולות למפלגתו. תחת תנועתו הצליח הרב אמסלם לגבש ציבורים רחבים ומגוונים- חילונים, דתיים, מסורתיים, אשכנזים וספרדים. בנוסף, הרב הוא מחברם של ספרי הלכה רבים והידוע שבהם הוא "זרע ישראל" שעוסק בנושא הגיור. הרב אמסלם ממובילי הגישה המקרבת לזרע ישראל במאבקו למניעת התבוללות.



כאמור, כעת החליט הרב אמסלם להתפקד למפלגת הבית היהודי ולהתמודד לרשימה בפריימריז שיתקיימו בעתיד. "כל מי שרואה עצמו ספרדי ימצא את מקומו בשורות הבית היהודי", אמר הרב חיים אמסלם, שימסור את טופס ההתפקדות שלו במשרדי המפלגה בתחילת השבוע הבא, "הקמת ועדת ביטון על ידי השר בנט, הדאגה שלו והרצון להאדיר ולא להנציח את העניות או את המסכנות של הספרדים, העמידה על מורשתנו האדירה והמפותחת, היא זו שגרמה לי להצטרף לבית היהודי".



"אני קורא היום לציבור הספרדי, זו שעתנו היפה, זהו הרנסנס של המסורת שנכבשה עד היום ע"י עסקנות מקצועית. בואו הביתה לבית היהודי, זה המקום שלנו, שם נמצא הייצוג האמיתי, הדאגה למורשת היהודית, להיסטוריה שלנו. תתפקדו למפלגה, ובעז"ה נעשה ונצליח".