ראש הקהילה היהודית בניס, מוריס נידאם, סיפר אתמול (שבת) ל"מעריב־השבוע" כי עד כה ידוע על נעדר אחד ממוצא יהודי שככל הנראה נהרג בפיגוע הקשה. מדובר בצעיר אמריקאי־יהודי. למרות זאת, יש לציין כי טרם זוהו גופות רבות מאוד של קורבנות בשל מצבן הקשה. חמישה אנשים ממוצא יהודי נפצעו, ובהם שתי נשים שנפצעו באורח קשה.



אתמול (שבת) הגיע לבית החולים בעיר הרב של חב"ד, יוסף פינסון, וביקר את הפצועים ואת בני משפחותיהם. היום צפויים רבני הקהילה לפתוח בחיפוש אחר נפגעים יהודים נוספים. אתמול בצהריים קראו תהילים בבתי הכנסת בעיר לזכר הקורבנות והתפללו תפילת רפואה שלמה לפצועים.



אף על פי שראשי הקהילה קראו לחבריה "שלא להיכנע לפאניקה", אין ספק כי הפיגוע האחרון, המתווסף לשורת פיגועים מצד קיצונים אסלאמיסטיים, עורר בקרב הקהילה היהודית בימים האחרונים חשש גובר והולך. ראשיה ביקשו מהחברים להימנע מהתקהלויות המוניות ולצאת מבית הכנסת בקבוצות קטנות.



מנהיגי הקהילה סיפרו אתמול כי בניגוד לערים אחרות כגון מארסיי, בניס לא אירעו לאחרונה תקריות אנטישמיות אלימות או איומים ישירים על הקהילה היהודית. למרות זאת, ראש העירייה, כריסטיאן אסטרוזי, נודע כמי שאוהד את ישראל, ואחד מראשי הקהילה היהודית העלה אתמול השערה שרק מעידה על הפחד שאוחז באזרחיה היהודים של ניס: "אולי הפיגוע התרחש בגלל האהבה פה לישראל", תמה האיש.