ניסיון הפיגוע שאירע הבוקר (ראשון) ברכבת הקלה בירושלים נמנע בזכות ערנותם של המאבטחים במקום אשר חשדו בפלסטיני שהגיע למתחם, ובחיפוש שביצעו בתיקו איתרו מטעני נפץ מסוג צינור. ממפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי התייחס לסיכול שאירע ברחוב המלך ג'ורג' במרכז ירושלים וסיפר על ההתרחשות שמנעה פגיעה קשה בשוהים במקום: "המאבטח זיהה אדם חריג, חשוד, בחור צעיר שמחזיק תיק. הוא ניגש אליו ומתחיל לדבר איתו, אך הצעיר לא הגיב, כנראה זה היה סוג של הסוואה. ביקשו ממנו לפתוח את תיקו וראו חוטים מבצבצים, הם בדקו אותו וגילו את המטען. מיד כל הזירה נסגרה והתברר כי מדובר במטען שמורכב משלושה מטענים גדולים, שיכלו לעשות נזק גדול ולפגוע בחפים מפשע. אין ספק שהתיק היה בדרכו לפגוע ברכבת הקלה, או במקום שיש בו הרבה מאוד אזרחים". 


סיכול פיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: מדברים תקשורת

רגעי המעצר של המחבל מהרכבת הקלה בירושלים. צילום: לירון אברהמי

עוד הוסיף הלוי כי "ללא ספק - הערנות של המאבטח ומהירות השוטרים שהגיעו תוך דקות, מנעו פיגוע גדול. הערנות הגבוהה מאוד והראויה לציון של המאבטח מנעה את עלייתו של המחבל לרכבת". המחבל החשוד הינו צעיר כבן 21, שהגיע מאזור בית עולא ואנו יודעים שהוא משויך לארגון. הלוי, שציין כי החשוד הועבר לחקירת השב"כ והמשטרה, הוסיף כי "כנראה הוא ניצל איזושהי פרצה וככה הגיע לירושלים. אין ספק שנמנע פה אסון בבוקר הזה, אנחנו בשבוע די רגיש".



"אנחנו תחת התרעה כוללת"


לדבריו, לא הייתה התרעה נקודתית על פגיעה במתחם הרכבת: "הירושלמים חוו כבר הרבה מאוד אירועים, שום דבר לא חריג. זה מתווה די ידוע שמחבל מגיע עם מטען ורוצה להניח אותו בכל מקום. נמצאו גם סכינים וכמו שאמרתי נמנע אירוע משמעותי מאוד. לא היתה התרעה נקודתית, אבל אנחנו תחת התרעה כוללת ולכן בכל מקום ובכל זמן - אנחנו נערכים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת התייחס גם הוא ללכידת המחבל בעיר וציין לטובה את התנהלות המאבטחים והשוטרים: "בזכות ערנותם נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד, והמסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור". עוד הוסיף ראש העיר: "עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים".

בתיק נמצאו מטעני צינור


כזכור, בשעות הבוקר הגיע מחבל ועליו תיק חשוד לאזור הרכבת הקלה בעיר, ונעצר ע"י המאבטחים לאחר שעורר את חשדם. בתשאול טען החשוד כי ברשותו מטען חבלה ובעקבות כך הוזעקו למקום כוחות גדולים ובהם חבלנים, והכביש באזור נסגר לתנועה. בחיפוש שנעשה בתיקו של החשוד נמצא חפץ הנראה כמטען נפץ, ולאחר בדיקה של חבלני המשטרה התגלה כי בתוך התיק נמצאו מספר מטעני צינור. בשל ההתרחשות, תנועת הרכבת הקלה בעיר הופסקה לתנועה ושבה לפעילות רק לאחר כשעה.

החשוד נעצר ונלקח לחקירה וטען כי בכוונתו היה לפוצץ את המטענים בזמן נסיעה. אורית, שהייתה עדת ראייה לאירוע סיפרה לגל"צ: "שמענו אנשים צועקים, 'פצצה, פצצה', אנשים נסו בבהלה לחנויות והמחבל נוטרל והיה אזוק על הרצפה, כאשר המאבטח עמד מולו באקדח שלוף".