פוסט שכתבה אליס גולדמן, עוזרת פרלמנטרית לח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), שבו כתבה בעקבות ניסיון ההפיכה בטורקיה "האם גם אנחנו נהיה מספיק אמיצים להעיף את הדיקטטור הפרטי שלנו?" מעורר סערה וקריאות לפטרה. הפוסט שחולל את הסערה פורסם בליל שישי, בעקבות הדיווחים על ניסיון ההפיכה הצבאית בטורקיה. "ביבי, הלו, זה בשבילך וכדאי שתהיה מודאג... הפיכה צבאית בטורקיה. לא מפתיע! האם גם אנחנו נהיה מספיק אמיצים להעיף את הדיקטטור הפרטי שלנו?", כתבה גולדמן.



הפוסט עוררה מייד תגובות נזעמות. גודלמן ענתה למגיבים והסבירה: "זה מאוד פשוט בעיניי - הפיכה על מנת להחזיר את הדמוקרטיה. זה מה שקרה עד היום בטורקיה. יתכן שזה מה שצריך גם פה". על התגובות שהזכירו לה את העובדה שנתניהו נבחר בבחירות דמוקרטיות, היא השיבה שגם היטלר נבחר בבחירות דמוקרטיות, ואילו בוצעה הפיכה צבאית להפלתו, הייתה נמנעת השואה. ח"כ ברושי נזף בה והורה לה לפרסם התנצלות.



מאוחר יותר פרסם ח"כ ברושי הודעה בה נכתב: מיד כשנודע לי על הדברים שכתבה אליס גולדמן בחשבון הפייסבוק שלה, מחיתי על כך והבעתי הסתייגות מוחלטת מדבריה. הוריתי לה למחוק את הפוסט המדובר, שכידוע לא מייצג את עמדותיי אלא נכתב בחשבונה האישי. כח"כ  במחנה הציוני איני מקבל ומשלים עם סגנון שכזה, הוא איננו על דעתי ואיננו מייצג אותי או את עמדותי. 


אליס הבינה, התנצלה ומחקה את הפוסט, תוך התחייבות שדברים שדברים מסוג זה לא יחזרו על עצמם בעתיד. אליס היא עובדת חדשה  בלשכה ומביאה אתה עשייה חברתית רבה, ואני בטוח שהלקח נלמד ואין מקום להדחה שלה אלא לחינוך והסברה. קיבלתי את התנצלותה ואני מציע שכך יעשו כולם".


"שלח אותה הביתה"


בעקבות הפרסום הוצף דף הפייסבוק של ח"כ ברושי בקריאות של גולשים נזעמים שקראו לו לפטר את גולדמן לאלתר. "העוזרת הפרלמנטרית שלך קוראת בגלוי להפיכה. האם ביום ראשון היא תזומן לשימוע + פיטורין?", שאל אחד הגולשים. הגולשת מיכל האוזמן כתבה: "אליס גולדמן, קצינה במיל', העוזרת הפרלמנטרית שלך קוראת להפיכה נגד נתניהו והשוותה אותו להיטלר. אין לה מקום כעוזרת פרלמנטרית בכנסת ישראל, שם כולנו מממנים את משכורתה. שלח אותה הביתה. אין לה מקום בכנסת ישראל".



מוניק אגיוף כתבה: "איזה בושה, חוצפה. העוזרת הפרלמנטית שלך קוראת להפיכה נגד נתניהו והשוותה אותו להיטלר, שגם היטלר נבחר בבחירות דמוקרטיות.. עוד 100 שנה ה0מאל לא יגיע להשגי נתניהו".



הבלוגר אורי הייטנר כתב לח"כ ברושי: "איתן, אנו מכירים שנים רבות. אני יודע שאתה דמוקרט אמתי, בכל רמ"ח אבריך ושס"ה גידיך. אני משוכנע שאתה סולד מן ההסתה הפשיסטית של העוזרת שלך, הקוראת להפיכה צבאית נגד ממשלה דמוקרטית לעילא ולעילא, שנבחרה בבחירות דמוקרטיות לעילא ולעילא ומשווה את ראש ממשלת ישראל להיטלר".



"משום כך, אני מצפה ממך לפטר לאלתר את הפשיסטית הזאת מתפקידה. כל דקה שהיא משמשת כעוזרת הפרלמנטרית שלך, היא חרפה, והחרפה כולה שלך. הימנעות מפיטוריה המידיים, כמוה כהתייחסות לדברי ההסתה שלה כלגיטימיים".


ח"כ איתן ברושי. צילום: איתן גלבוע
ח"כ איתן ברושי. צילום: איתן גלבוע




אבל היו גם מי שצידדו בדבריה. "אליס גולדמן האישה המדהימה שזכתה בפעילותה בהכרה מטעם המדינה וקיבלה אות כבוד מא"ומץ, אחראית על שדולת בעלי החיים במפלגת העבודה, עורכת דין מוערכת, קצינה בדרגה גבוהה הרבה שנים בצהל, לוחמת לאוויר הנקי של הצפון ובמיוחד חיפה וגם העוזרת הפרלמנטרית שלך, דוגלת בדמוקרטיה, בצדק חברתי, מוסר וערכים. כל הכבוד לה על האומץ שהיא מפגינה. קשה לחשוב על זה....אבל ישנם באמת דיקטטורים שנבחרו בדרך דמוקרטית", כתב צפריר יעקובסון פלד. לאחר שהדברים הובאו לידיעתו של ח"כ ברושי הוא הורה לה מייד למחוק את הפוסט ולפרסם התנצלות.



"לכל מי שהגיב ו/או כעס. לא קראתי להפיכה צבאית בישראל! אני אוהבת את ארצי בכל ליבי ונלחמת למענה, יום יום - שעה, שעה. צר לי אם מישהו חשב אחרת - זו לא היתה הכוונה", כתבה תחילה אבל משהסערה לא דעכה הוסיפה: "חבריי למרחב הווירטואלי, לאור הפניות שהגיעו ולמען הסר ספק, הפוסט שהורד כבר בצהריים מהאוויר, היה טעות ותקלה ואני מבקשת להתנצל על כך".



ח"כ ברושי אמר ל"מעריב אונליין": "מדובר בעוזרת פרלמנטרית חדשה, היא אצלי רק מספר שבועות. היא לא ידעה להפריד בין דעות פרטיות לבין היותה עוזרת פרלמנטרית שלי. מיד כשנודע לי הדבר נזפתי בה והוריתי לה למחוק את הפוסט. התנערתי מדבריה שאינם מקובלים עלי ולא משקפים את עמדותי".