עונת הקיץ היא התקופה הקשה ביותר לחיפוש אחר דירה להשכרה, בעקבות הביקוש הרב העולה על ההיצע, בעיקר בערים במרכז הארץ. פלטפורמה חדשנית להשכרת דירות של חברת "דיפרנט" מבקשת להיות הבשורה למחפשי הדירות, בהיותה מבוססת על כלכלה שיתופית, וצפויה לחתוך ביותר מ-50% את שכר התיווך הגבוה המכביד על שוכרי הדירות. גבי גזית שוחח על כך היום (ראשון) בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה" עם מנכ"ל החברה תומר פיוטרקובסקי. "המיזם שלנו בא לתת אלטרנטיבה לשוק התיווך ונוצר בעקבות מחאת הדיור הגדולה בקיץ 2011 וגם לאחר שחווינו בעצמנו את תלאות החיפוש אחר דירות ראויות ונתקלנו בקשיים רבים. זיהינו בתוך התהליך את הבעיה המרכזית של התיווך".



"למעשה, המתווכים נכנסים לתוך תהליך חיפוש הדירה ובכך מייקרים את שכר הדירה בסדר גודל של כ-10%, שזה סכום של שכר דירה של חודש אחד פלוס מע"מ והנטל נופל רק על השוכר ולא על המשכיר", הסביר פיוטרקובסקי. "אנחנו מציעים אלטרנטיבה שפועלת על העיקרון השיתופי. אם יש דייר בדירה שסיים את חוזה השכירות ובמילא הוא חי בדירה ומכיר אותה היטב, אפשר להפוך אותו לאיש השיווק החד פעמי של הדירה. הוא זה שיציג את הדירה למועמדים המעוניינים, דרך הפלטפורמה שלנו וברגע שתיסגר עסקה, הוא יתוגמל בהתאם. כך מחפש הדירה ישלם רק 50% ללא מע"מ ויוכל לחסוך סכום של כ-60% מכל התהליך. בגלל שמדובר בעבודה חד פעמית דרך הפלטפורמה שלנו, ניתן לבצע עסקה רק עד סכום של 4,920 שקלים בשנה. כך הכסף נשאר בין האנשים במקום לצאת החוצה לגורם שלישי".




"כרגע אנחנו פונים לדיירים שעומדים לסיים את חוזה השכירות ומציעים להם לשמש כמתווכים חד פעמיים לדירה שבה הם מתגוררים", אמר פיוטרקובסקי. "אותם דיירים המשמשים כ'פרזנטורים' ישווקו את הדירה ויראו אותה למועמדים, ואחר כך יזכו לתגמול עבור עבודתם ובמקביל גם יוזילו לאחרים את כל העלות של ההשכרה. כמובן שהכל נעשה רק באישור של בעל הדירה, בלעדיו לא ניתן להשתמש במנגנון שלנו".