פוקימון גו, משחק הרשת ששיגע את העולם וגם את צה"ל, הגיע לחצי האי הקוריאני ומאיים להפר את המתיחות לאורך הגבול בין קוריאה הצפונית לדרומית. משחק הרשת הפופלרי נחסם בקוריאה הדרומית לאחר שהרשויות במדינה אוסרות, באופן עקבי, להעביר קורדינטות וציוני מיקום עבור אפליקציות פרטיות, דבר שהביא לכך שעל אף שניתן להוריד את האפליקציה במדינה, המפות אינן מתעדכנות והפוקימונים לא מופיעים.



למורת רוחם של הדרום קוראנים, שנחשבים לאומה חובבת משחקי רשת ידועה, חברת נינטנדו יצרה רשת חסימה מסביב למדינה,החוסמת את היכולת של המשחק להתעדכן. אך לרשת החסימה של נינטנדו נותרה חתיכה קטנטנה, בצפון מזרח המדינה, בה ניתן לשחק במשחק באופן מלא. במרכזה של חתיכת השטח הקטנה שנשארה מחוץ לרשת החסימה של נינטנדו נמצאת העיר סוקצ'ו, עיר של 80 אלף תושבים השוכנת בסמוך לגבול עם השכנה המאיימת קוריאה הצפונית. ברחבי העיר החלו להתגודד אלפי שחקנים צעירים המחפשים פוקימונים ונקודות חיבור לרשת.



ראש העיר של סוקצ'י התראיין לכלי התקשורת במדינה ואמר כי עירו מקדמת בברכה את המבקרים הצעירים ואף פרסם רשימה של נקודות בהן ניתן להתחבר לרשת אלחוטית חינמית בעיר. בעלי עסקים בעיר הכריזו על הנחות ל"תיירי פוקימון גו", ותושבי העיר מציעים, בתשלום כמובן, לצעירים מרחבי המדינה לתפוס בעבורם פוקימונים.



אך על אף עדנת התיירות לה זכתה סוקצ'י, רבים אינם מרוצים מטרפת הפוקימונים, בראש ובראשונה, צבאה של קוריאה הדרומית. סוקצ'י שוכנת בסמוך לאיזור הגבול המבוצר עם קוריאה הצפונית וההיערכות הצבאית בעיר היא קריטית לשמירה על הגבול. הצעירים הרבים הגודשים את רחובותיה של העיר מפריעים לתנועה ולתנועת הצבא, שם הביעו חשש שמחפשי פוקימונים הרפתקנים יתקרבו לאזור הגבול ויגרמו לתקרית דיפלומטית עם השכנה המסוגרת, שעבורה כל אזרח דרום קוראני שצועד לעברה גבול עם ראשו בתוך מכשיר סלולרי הוא בוודאי מרגל.



הבלוגרית הקוריאנית ג'יי און לי סיפרה למעריב אונליין כי: "כל כרטיסי האוטובוס לעיר נקנו שבועות מראש, והדבר גורם לך שחיילים המשרתים לאורך הגבול אינם מסוגלים להגיע לבסיסיהם". אך גם יצליחו רשויות הצבא להשתלט על המהומה שגורמת טרפת הפוקימון בעיר ולמנוע הסלמה עם הדיקטטורה הסמוכה, עדיין נותרה האירוניה בכך שבעוד שבאחת מהמדינות המפותחות בעולם, המשחק הפופלרי צפוי להישאר חסום, בעוד שבדיקטטורה המסוגרת בעולם ניתן ללכוד פוקימונים אופן חופשי, זאת כמובן, בהינתן רשת סלולרית פתוחה במדינה.