שוק המטבע של ישראל פתח את המסחר השבועי עם אפשרות שהשקל יתחזק במהלך השבוע. ביום שישי השקל התחזק לעומת הדולר כששערו של המטבע האמריקאי ירד ב-0.208% ל-3.8443 שקלים אך היום בבוקר (שני) במסחר הבין בנקאי שערו של הדולר עולה ב-0.47% ל-3.8621 שקלים. 



במחלקת המחקר של מטבע החוץ ישראל מציינים היום (שני): "הדולר-שקל נסחר סביב רמת 3.86, וזאת לאחר הזינוק של הצמד ביום שישי. עם זאת, הזינוק התרחש על רקע הידיעות הראשונות על ניסיון הפיכה בטורקיה, מה שגרם לפניקה בשווקים וחיזק את מטבעות המקלט הבטוח, ומנגד הצניח את הלירה הטורקית. לאור סיכולה של ההפיכה השוק צפוי לתקן היום את המדד בטורקיה".



בנוגע למדד הדולר-שקל, הוסיפו ב-FXCM כי "הייתה שבירה טכנית משמעותית מתחת ל-3.85, אל החצי התחתון של הטווח הרחב שבין 3.90-3.80 שקלים. לכל אורך השבוע שעבר ראינו את השקל מתחזק מול הדולר, על רקע אהבת הסיכון שפשטה בשווקים בעקבות היוזמה לתמיכה של הבנקים המרכזיים והממשלות בשוק, ובכלל זה הכוונה של ממשלת יפן להוציא לפועל תכנית תמריצים מוניטרית ופיסקאלית נוספת והכוונה של הבנק של אנגליה להוציא לפועל תכנית הרחבה כמותית במטרה לתמוך בכלכלה בתקופה השברירית הזו. המשך הראלי בשווקים ואהבת הסיכון צפוי לתמוך בשקל ואולי לסלול את דרכו לעבר האזור התחתון של הטווח".