בעקבות האיומים הקיימים על המשתתפים במצעד הגאווה, ושנה לאחר הרצח של הנערה שירה בנקי ז"ל במהלכו, על ידי ישי שליסל, מנסה המשטרה להפיק לקחים. המשתתפים במצעד, שיתקיים בחמישי הקרוב בירושלים, יעברו בדיקה ורק אלו שיאושרו על ידי נציגי ארגון הלהט"ב "הבית הפתוח" יוכלו לקבל את אישור המשטרה לצעוד במסלול הצעדה.



גם אחרים שיגיעו למצעד וירצו להשתלב בין הצועדים יצטרכו לעבור בידוק קפדני של המשטרה. עד כה קיבלה המשטרה רשימה המונה בין 4,000 ל- 5,000 צועדים שהבטיחו את השתתפותם במצעד וכל שאר התומכים שמתכוונים להגיע לא יורשו להיכנס לתחומי מסלול הצעדה, אלא יעמדו מחוץ למסלול.



המשטרה במחוז ירושלים נערכה גם היא מבעוד מועד ועל פי החלטה שקיבל מפקד המחוז ניצב יורם הלוי את המצעד יאבטחו מאות שוטרים ואנשי אבטחה. כדי למנוע התרחשויות חריגות ביצעה המשטרה איסוף מידע מודיעיני מוקדם ובחלק מהמקרים יזמה שיחת אזהרה בטלפון עם חשודים פוטנציאליים, כאשר במקרים חריגים במיוחד הוזמנו פעילים קיצוניים לחקירה בתחנה ובסיומה הוזהרו שלא להגיע לאזור הצעדה. בנוסף אישרה במשטרה לארגון הקיצוני להב"ה לקיים הפגנה באזור הצעדה אולם לא בסמוך למסלול הצעדה.



מזה 14 שנים מקיימת עמותת "הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים" את מצעד הגאווה בבירת ישראל, אבל המצעד שיתקיים ב-21 ביולי הוא מבחינת הקהילה הגאה בבירה ציון דרך חשוב במיוחד. היום (ראשון) קיים הבית הפתוח אירוע יוצא דופן לקראת המצעד השנה, בו ישמשו בערבוביה זיכרון, עצב, גאווה, מחאה ונחישות. תחת הכותרת "כאן כדי להישאר", התכנסו פעילים ואורחים רבים ביחד עם אורי ומיקה, הוריה של הנערה המנוחה שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בבירה אשתקד, כדי לקרוא לציבור הרחב לצעוד דווקא השנה ברחובות הבירה למען ערכי הליברליות, הסובלנות וקבלת האחר.