הומופוביה בליכוד? יום לפני מצעד הגאווה המתוכנן להתקיים מחר (חמישי) בירושלים, הורה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן להסיר מסדר יומה של הכנסת הצעת חוק של ח"כ אמיר אוחנה המבקשת להכניס לסעיף הענישה המחמירה בחוק העונשין גם תקיפות נגד טרנסג'נדרים



לדברי ח"כ אוחנה, הח"כ הגאה המוצהר הראשון בתולדות הליכוד, יו"ר הקואליציה ביטן הורה על הסרת הצעת החוק מסדר היום באופן חד צדדי. אוחנה האשים אותו ב"כניעה להומופוביה ולבריונות".



לדברי אוחנה, "יו"ר הקואליציה, ולא בפעם הראשונה, פועל נגד תנועת הליכוד, נגד ערכי הליכוד, ונגד חוקת הליכוד, תוך שהוא נסוג מפני כל איום על פירוק הקואליציה. חבל שבשבוע כזה בו מתקיים המצעד הירושלמי בחלוף שנה לרצח שירה בנקי, מוסרת הצעת חוק נגד פשעי שנאה, חוק שבא למנוע שפיכות דמים ואלימות, דבר שאין יהודי ממנו, חוק שאני מנסה להעביר מאז נכנסתי לכנסת. דוד ביטן נכנע לשר יעקב ליצמן, השר הכי הומופוב בתולדות מדינת ישראל. אותו ליצמן, אשר חרד כל כך מהמילים "זהות מגדרית" עד שמאיים לפרק את הקואליציה אם יכנסו לספר החוקים תחת המשמרת שלו". עוד הוסיף ח"כ אוחנה כי יחרים את כל ההצבעות. 



יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן הגיב להאשמות: ״אמיר אוחנה התבלבל מעט, זהו תפקידי כיו״ר הקואליציה לשקול שיקולים קואליציוניים בהליכי חקיקה. האלטרנטיבה שהייתה קיימת הייתה בין להוריד את הצעת החוק מסדר היום ובין להפיל אותה בהצבעת נגד, העובדה שהסרתי אותה מסדר יום ולא העליתי אותה כדי שתיפול בהצבעה מסייעת לנושא, ולא להפך, שכן כעת יוכל אוחנה לנסות לשכנע את מרכיבי הקואליציה במקום שהיה נכשל במליאה היום וכך היה מסתיים העניין. לא מכובד וראוי שחבר סיעת הליכוד תוקף בחריפות וללא סיבה את חבר סיעתו שעושה את עבודתו נאמנה״.