ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במטה ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר חשוד בעבירות מרמה, קיבל הבוקר (שישי), הודעה מחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), לפיה מעצר הבית שלו מסתיים כעת וכי הוא רשאי בשלב זה להסתובב חופשי. כזכור, עם שובו של ארו בשבוע שעבר מארה"ב הובל לחקירה ע"י היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה, ובתום חקירתו שנמשכה למעלה מ-14 שעות ארו שוחרר למעצר בית בין חמישה ימים. בראשית השבוע לפני תום מעצר הבית נחקר ארו באזהרה בפעם השנייה ובתום חקירתו סיכם על מעצר בית נוסף בין חמישה ימים שכאמור נגמר היום. 



שמו של הרו נקשר בחשד לעבירות שקשורות לתרומות שגויסו בעבור נתניהו ולליכוד. מדובר בפרשה אשר נולדה בעקבות הבדיקה המתנהלת על ידי אותם חוקרים ובפיקוחו הצמוד של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.


 



נחקר בעבר בחשד לניגוד עניינים




אין זו הפעם הראשונה שהרו מגיע לחדרי החקירות. הרו הוא הבכיר לשעבר מלשכת נתניהו שנחקר בחודש דצמבר 2015 בחשד לניגוד עניינים, עבירות של הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הרו נחקר בשנת 2015 באזהרה במשך שעות ארוכות בגין החשד לפיו בעת שכיהן בתפקידו בלשכת ראש הממשלה, פעל באופן שיש בו לכאורה ניגוד עניינים בהקשר לחברה שהייתה בבעלותו, ביצע עבירות הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה, וכן בנושאים נוספים שהיה לו נגיעה בהם.



אביחי מנדלבליט, צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
אביחי מנדלבליט, צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90



פרשה זו מתנהלת בצילה של פרשה נוספת ובה ראש הממשלה נתניהו נמצא תחת בדיקה של אגף החקירות והמודיעין של המשטרה. בצעד חריג, פרסם מנדלבליט הודעה בנוגע לפרשה זו בה נאמר כי "בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא. יודגש כי המדובר בבדיקה וכי לא נפתחה חקירה פלילית בעניינו של ראש הממשלה". היועץ התייחס לפרסומים בתקשורת אודות החשדות וציין כי רבים מהן "אינן מדויקות בלשון המעטה ביחס למידע הנוגע לבדיקה ולפעולות שכביכול בוצעו במסגרתה. מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לפרסומים אלה או לפרט בנוגע למהלכי הבדיקה".



מנדלבליט הדגיש כי תוכן ההודעה הובא לידיעת ראש הממשלה מוקדם יותר. ככל הידוע, הבדיקה עוסקת במידע שהגיע אודות התנהלות סביב כספי תרומות שקיבל נתניהו ממקורות מעבר לים בתקופת כהונתו הנוכחית. מדובר בחקירה חדשה, שאינה עוסקת בפרשות האחרונות ששמו של נתניהו נקשר בהן – ביביטורס והמיליונר ארנו מימרן. החקירה נשמרת בסוד וידועה רק לנוגעים לה, ומעסיקה את צמרת המשטרה והפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה.