גלי עטרי התארחה בשבוע שעבר (חמישי) בתוכנית החדשה "סדרת אלבומי המופת" שמגיש רז שכניק ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם אלבומה "אמצע ספטמבר" שיצא בשנת 1986, לפני 30 שנה ונחשב לאלבומה המוצלח ביותר. "את השיר 'אמצע ספטמבר' כתבה אסתר שמיר בעקבות הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה בלבנון, שאירע באמצע ספטמבר 1982, אירוע שבו הואשמה ישראל בכך שנתנה ללבנונים נוצרים לטבוח בפלסטינים ואזרחי מדינות נוספות", אמרה עטרי והדגישה כי "לא קיבלתי על השיר תגובות מפוליטיקאים".



עטרי התייחסה לשיר 'אין לי ארץ אחרת' שאולי הכי מזוהה איתה ואמרה: "הוא נוכס על ידי השמאל והימין בישראל. יוצרו, אהוד מנור ז"ל, אמר שהוא כתב אותו מצד שמאל. אני זוכרת שאהוד אמר שהוא בכלל לא התכוון שזה יהיה מצד ימין, אבל במערכת הבחירות שהייתה אחר כך היו סטיקרים של הימין על המכוניות 'אין לי ארץ אחרת', אבל גם אזרחים ערביים יכולים להגיד 'אין לי ארץ אחרת'".



"גם היום אני מסכימה עם הטקסט הזה", הדגישה עטרי. "אדמתי בוערת? בוערת. זו מדינה שמוות בה הוא דבר יומיומי כמעט. בשנים האחרונות הטרור מכה בעוד מדינות, אבל איפה אתה מכיר מדינה שכל יום יש טרור בכזו אינטנסיביות? והמלחמות בתוכנו, ברור, הרבה יותר מפעם. אני נולדתי ב-53' והייתה ישראל עם תמימות, עם אהבה אחד לשני. אולי זה רק נדמה לי. היה פעם משהו יותר ממוקד, יותר מאוחד, היית מרגיש יותר פרגון ואהבה באוויר, מין תמימות שכזאת. והיום אתה פוחד להגיד משפט, אתה פוחד להגיד מילה, יש עליך 'עליהום' מכל עבר, מימין, משמאל, מהמרכז. זה מצב נורא מלחיץ בשביל מדינה. אם הייתי מדינת ישראל היום הייתי נורא לחוצה ומפוחדת, כי זה לא נראה טוב".