"לא נעשה לו חשבון": ראש הממשלה, בנימין נתניהו דחה אתמול את דרישת המשפחות השכולותלהקים ועדת חקירה ממלכתית ל"צוק איתן" והיום (שלישי), ערב האזכרה לחללי צוק איתן במלאות שנתיים למבצע, סיפרו שני הורים שכולים בראיון מיוחד ל"מעריב אונליין", שהם לא מתכוונים לעצור כאן ושהם ימשיכו לפנות לנתניהו עד שיענה על שאלותיהם ויקים ועדה.



תמי קדמי, אמו של סמל דניאל קדמי ז"ל, לוחם גדוד חרוב של חטיבת כפיר שנפל יחד עם ארבעה מחבריו, בתקרית שבה חדרו מחבלים דרך מנהרה ותקפו עמדת פילבוקס, אמרה כי היא מתכוונת לפנות לראש הממשלה במהלך האזכרה: "אני אשאל אותו פנים מול פנים, אני לא אעשה לו חשבון. אנחנו כל הזמן נלחץ, נשלח עוד מכתב ועוד מכתב והוא יצטרך להגיב, הוא לא מגיב".



קדמי התייחסה לכך שנתניהו דחה בתוקף את הביקורת ואף טען כי ישנו גורם בעל אינטרסים שעומד מאחורי הדרישה של המשפחות ומפעיל אותן לקדם את הקמתה של ועדת חקירה ואמרה: "הם ידעו ולא עשו, הם ידעו שקיימות מנהרות, גלעד שליט נחטף במנהרה - למה חיכו עד אחרי צוק איתן? יש עוד הרבה מנהרות ואנחנו רוצים פשוט שלא יהיו עוד משפחות כאלה. לראות את ההורים של אורון שאול, אני חושבת זה הכאב הכי גדול. הוא כעס עליהם למה הם עושים אוהל מחאה מחוץ לבית שלו". קדמי אמרה עוד בכאב: "מרגיז אותנו חוסר ההתייחסות אבל הוא מכחיש כמו שהוא מכחיש כל דבר", אמרה קדמי והדגישה כי "אין לי שום טענה לצבא, הוא בדרג המבצע. אבל הם ידעו דברים והם עדיין מסתירים דברים שבטח לא נעימים להם".



"לא טיפלו במנהרות - רק דנו בנושא"


אילן שגיא, אביו של סמל ארז שגיא ז"ל, לוחם בקורס מ"כים, שנפל בתקרית שבה חדרו מחבלים דרך מנהרה לאזור היישוב נחל עוז שבעוטף עזה, אמר כי לדון במנהרות זה לא לפעול בנושא: זה שהוא דוחה את זה על הסף ואומר שדנו בנושא המנהרות, זה לא לעשות משהו, הוא גם יכול היה לקיים ישיבות על גבי ישיבות אבל אנחנו יודעים בדיוק מה קרה - לא טיפלו במנהרות, הם רק דנו בזה".



סמל ארז שגיא ז"ל. "לא טיפלו במנהרות". צילום: באדיבות המשפחה
סמל ארז שגיא ז"ל. "לא טיפלו במנהרות". צילום: באדיבות המשפחה



"אני פונה לנתניהו", אמר שגיא, "אם אתה כל כך מאמין בצדקת הדרך שלך ואתה חושב שפעלת נכון, קום וצא ותקים ועדת חקירה, אתה פחדן, אתה מוג לב. הדם של הבן שלי על הידיים שלך". על דחיית הבקשה להקמת ועדה אמר שגיא: "ראש הממשלה ראה שעל המכתב חתומות 32 משפחות וישר עשה את החשבון, אחד ועוד אחד, 32 זה פחות מחמישים אחוז, יש 68 משפחות וישר הוא התנגד", אמר בכעס שגיא והדגיש כי מאז שהמכתב בדבר הקמת ועדת חקירה נשלח לראש הממשלה, לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לשר הביטחון אביגדור ליברמן וליו"ר ועדת חוץ והביטחון אבי דיכטר, הצטרפו לבקשה עוד הרבה משפחות.