בעקבות סוכן סמוי: 56 חברים בארגון אוהדי בית"ר ירושלים "לה פמיליה" נעצרו במהלך הלילה (שלישי) על ידי משטרת ישראל, בעקבות פעילות של סוכן סמוי שהפך לעד מדינה. העצורים חשודים באירועי אלימות קשים, סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל. 



במסגרת הפעילות, שרוכזה והיתה בהנחיית היחידה המרכזית של מחוז חוף, התדפקו הלילה מעל 400 שוטרים ולוחמי מג"ב, כוחות יס"מ ויסמ"ג על דלתותיהם של החשודים שנעצרו בו זמנית בכל רחבי הארץ. בסך הכל נעצרו 47 מחברי הארגון, במבצע משולב של כוחות משטרה במקומות שונים בארץ, מן הצפון ועד הדרום.



עד כה נתפסו 20 רימוני הלם סינוור, ק"ג חומר נפץ הודף, שני רימון גז, שני רימוני עשן, מוקש תאורה, 29 אבוקות בגדלים שונים, 19 רימונים מאולתרים, חלקם עם חומר כימי בצבע צהוב, ושלושה פרטי סימון ימיים. מן המשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.  

רימונים שנמצאו ברשות חברי ארגון לה פמיליה. צילום: דוברות המשטרה
רימונים שנמצאו ברשות חברי ארגון לה פמיליה. צילום: דוברות המשטרה


בנוסף, אסף הסוכן ראיות גם כנגד 12 סוחרי סמים מאזור הצפון. 



פעילות הימ"ר לוותה ע"י פרקליטות מחוז תל אביב והבוקר הפכה החקירה מסמויה לגלויה. משטרת ישראל תבקש במהלך הצהריים להאריך את מעצרם של החשודים בסחר בסמים בבית המשפט בעכו ואת מעצרם של החשודים במעורבות באירועים הקשורים לארגון "לה פמיליה" בבית המשפט בחיפה.



ניצב משנה בני אבליה, מפקד ימ"ר חוף, אמר בריאיון לניב רסקין בגלצ כי "מבחינתי ארגון לה פמיליה הוא כמו ארגון פשע. אני מכיר את חומר הראיות, זה לא ייגמר בעונשים קלים של הרחקה לכמה חודשים מהמגרשים".



השר לביטחון הפנים, ח״כ גלעד ארדן, בירך בחשבון הטוויטר שלו את משטרת ישראל על המבצע המורכב שהסתיים הבוקר בו נעצרו מספר רב של אוהדי כדורגל אלימים ושמביא לשיא את המאמצים להילחם באלימות בספורט.



"הצעד מצטרף להקמת היחידה המשטרתית, אותה יזמתי יחד עם שרת התרבות והספורט מירי רגב, יחידה שתתמקד באיסוף מודיעין ואכיפת החוק כנגד גורמים אלימים בכל תחומי הספורט בישראל", כתב ארדן.



לפני שנה דרשו חברי כנסת להכריז על ארגון לה "פמיליה" כעל "התאחדות בלי מותרת" ולהוציאו מחוץ לחוק בעקבות התפרעות האוהדים במשחקה של בית"ר ירושלים בשרלרואה, בלגיה. בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, כתב אז ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) כי "אין כל עוררין כי ארגון לה פמיליה פועל מתוך מניעים של שנאה, גזענות ולאומנות וחיבורו למגרשי הכדורגל מהווה אמצעי שכל מטרתו מניעים לאומניים וגזעניים המחפש להביא להסלמה ואלימות במגרשי הכדורגל בארץ. על רקע ההתנהגות של הארגון מתעורר חשד מוחשי כי פעילות הארגון מהווה הסתה גזענית בוטה, ומעבר לכך שיטות הפעולה של אנשי 'לה פמיליה' כפי שתוארו, מרימות את הנטל ההכרחי להכרזתו של ארגון "לה פמיליה" בלתי מותרת לפי תקנות ההגנה".



בתגובה אמרה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כי לא מדובר בארגון טרור. על מכתבו של רזבוזוב, אמרה כי "לא יעלה על הדעת שח"כ מתבטא בצורה חסרת אחריות ומכתים קבוצה שלמה", אמרה רגב, "עם כל הכבוד לח"כ רזבוזוב שילמד קודם מהו ארגון טרור".