דאעש לקח אחריות על הפיגוע בכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי. בהודעה שפרסם היום (שלישי) הארגון, נמסר כי "מבצעי הפיגוע בכנסייה בנורמנדי הם חיילי המדינה האסלאמית וביצעו את הפיגוע מתוך היענות לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הצלבניות". אחד המחבלים בפיגוע היה מוכר לרשויות – כך מסר גורם ביטחוני לעיתון "לה פיגרו". לדברי הגורם, המחבל נעצר על ידי הרשויות בטורקיה בחשד לפעילות טרור. הוא נאסר בשנת 2015, אולם בחודש מרץ האחרון הועבר למעצר בית עם צמיד אלקטרוני. טרם התברר אם הרשויות היו מודעות להפרת המעצר. 



בעיתון ה"סאן" הבריטי דווח כי הכנסייה בה אירע הפיגוע, נמצאה ברשימת יעדים לפיגוע שנמצאה אצל המחבל והיה מקושר לדאעש. על פי הדיווח, המקום הקדוש היה אחד ממספר כנסיות קתוליות בצרפת שמהוות יעד לפיגועי טרור. משטרת צרפת הודיעה כי עצרה אדם בחשד שהיה בקשר עם מבצעי הפיגוע. 



ז'ק המל, הכומר שנרצח בפיגוע והכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי. צילום מסך
ז'ק המל, הכומר שנרצח בפיגוע והכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי. צילום מסך



נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הגיע בצהריים לסנט אטיין דו רובריי וביקר בכנסייה. הולנד התייחס לפיגוע אותו כינה כ"מתקפת טרור מתועבת", ואמר כי שני המחבלים הזדהו כאנשי דאעש, כשדבריו ככל הנראה מתבססים על כך שעדי ראייה סיפרו כי השניים צעקו "דאעש, דאעש" כשנכנסו לכנסייה. עוד אמר הולנד, כי "אנחנו עומדים מול קבוצה שהכריזה עלינו מלחמה ותילחם בכל האמצעים העומדים לרשותם, וצרפת צריכה להילחם בהם בכל האמצעים העומדים לרשותה, תוך שמירה על שלטון החוק, הדבר שהופך אותנו לדמוקרטיה". הולנד סיפר לעיתונאים במקום כי שוחח עם משפחתו של הכומר שנרצח ועם בני הערובה.



ראש הממשלה מנואל ואלס התייחס לפיגוע וצייץ בטוויטר כי מדובר במתקפה ברברית, ואמר כי זאת מכה לכל הקתולים ולכל צרפת. "נעמוד יחדיו", כתב.


גם הוותיקן גינה את "הרצח הברברי" של הכומר ומסר כי האפיפיור פרנציסקוס מזועזע מהמקרה. "אנחנו המומים בגלל האלימות הנוראית הזאת, שקרתה בכנסייה, בה נמסרת אהבתו של אלוהים", אמר דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי. הדובר הוסיף, כי "האפיפיור חש את הכאב והאימה של האלימות האבסורדית, ומגנה בכל תוקף כל צורה של שנאה".