האלימות בספורט: 56 חברים בארגון אוהדי בית"ר ירושלים "לה פמיליה" נעצרו הלילה (שלישי) על ידי משטרת ישראל, בעקבות פעילות של סוכן סמוי שהפך לעד מדינה. העצורים חשודים באירועי אלימות קשים, סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל וכעת פורסם תיעוד מעצרם. בין העצורים אפשר למצוא גם חיילים וכן החשוד בניסיון רצח אוהד הפועל תל אביב בעזרת גרזן. כמו כן, הותר לפרסום שמו של עצור בשם נוי חמני, שחקן שלקח חלק בעונה האחרונה בשני משחקי בוגרים במסגרת הליגה הלאומית.



כזכור, במסגרת הפעילות, שרוכזה והייתה בהנחיית היחידה המרכזית של מחוז חוף, התדפקו מעל 400 שוטרים ולוחמי מג"ב, כוחות יס"מ ויסמ"ג על דלתותיהם של החשודים שנעצרו בו זמנית בכל רחבי הארץ. בסך הכל נעצרו 47 מחברי הארגון, במבצע משולב של כוחות משטרה במקומות שונים בארץ, מן הצפון ועד הדרום. עד כה נתפסו 20 רימוני הלם סינוור, ק"ג חומר נפץ הודף, שני רימון גז, שני רימוני עשן, מוקש תאורה, 29 אבוקות בגדלים שונים, 19 רימונים מאולתרים, חלקם עם חומר כימי בצבע צהוב, ושלושה פרטי סימון ימיים. מן המשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.



ארגון שקשה לפרוץ לשורותיו


מעצרם של חברי ארגון "לה פמיליה" הפך לשיחת היום בקרב אוהדי בית"ר ירושלים, שניסו להבין מי בדיוק בין העצורים, ואיך הצליח להשתחל לשורות הארגון סוכן סמוי, שהביא למעצרם של 47 בני אדם. מדובר בארגון אשר נחשב לאחד שקשה לפרוץ לשורותיו, ובעיקר להגיע אל מנהיגיו. מאות שוטרים פשטו בשעות הבוקר המוקדמות על בתיהם של הפעילים. העצורים חשודים באירועי אלימות קשים, סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל. 

הגיעו עד למארקה הספרדי. אוהדי בית"ר ירושלים. צילום מסך
הגיעו עד למארקה הספרדי. אוהדי בית"ר ירושלים. צילום מסך


חלק מהאוהדים, מקורבים לארגון שלא נעצרו, החלו להפיץ ברשתות החברתיות ובפורומים, את התמונה של מי שהם חושדים בו כסוכן הסמוי, שהפליל את חבריהם במסגרת החקירה, שהפכה הלילה מסמויה לגלויה. ליד התמונות נכתבו פוסטים עם קללות קשות כלפי אותו אדם, ובאחד הפוסטים נכתב: "אותו סוכן ידוע לכל, זה אדם שיזם תקיפות, סחר, היה נרקומן ובחובות. מדובר באדם שגרר אנשים ויזם דברים".

המשטרה, שנחשפה גם כן לפעילות ברחבי הרשת, מיהרה להבהיר כי מדובר בעבירה חמורה על החוק: "אנו מתכוונים לפעול כנגד כל מי שיפר הוראה חוקית לרבות צווי איסור פרסום. ככל שהמשטרה יודעת על דבר עבירה, היא מנהלת חקירה וכך בכל אירוע. מבלי להתייחס לפרטי זהותו של עד המדינה במידה וצוות החקירה יזהה כי מדובר בעבירה על החוק, יעצרו החוקרים את מי שעומד מאחורי העבירות ונמצה איתו את הדין".