שני גנרלים טורקים שמוצבים באפגניסטן נעצרו על ידי הרשויות בדובאי בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הצבאי שבוצע בטורקיה. מעצרם בוצע לבקשת שלטונות אנקרה. בדיווח נאמר כי שני הגנרלים, צ'אהד באקר, המפקד על כוחות טורקיה בקאבול וצ'נר טובשו, הם חלק מהכוחות הטורקיים בברית נאט"ו הפועלת באפגניסטן. הם נעצרו בשדה התעופה בדובאי לבקשת טורקיה, וכבר הוסגרו.



בתוך כך, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן יגיע לביקור ברוסיה בתשעה באוגוסט, וייפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. סוכנות הידיעות אנדולו מסרה, כי הפגישה בין השניים תהיה הראשונה מאז הסרת הסנקציות על ידי מוסקבה, לאחר הפלת המטוס הרוסי שהביאה בהמשך להתנצלות מצד ארדואן עצמו.


במקביל, שגרירות ארצות הברית באנקרה מסרה כי משרד החוץ בוושינגטון אישר לאנשי הסגל הדיפלומטי ולבני משפחותיהם לעזוב את טורקיה בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל. ההחלטה של משרד החוץ האמריקאי נבעה גם מהחלת מצב החירום במדינה.



במקביל, הגולה הטורקי פתהוללה גולן, קרא לשלטונות ארצות הברית לא להיענות בחיוב לקריאת הממשל באנקרה להסגירו. האימאם המכונה בפי התקשורת והממשל הטורקי "ראש ישות הטרור המקבילה" כתב ב"ניו יורק טיימס", כי "עמדנו יחד עם חבריי לצד המערב, בזמן בו הדמוקטיות במערב זקוקות למוסלמים מתונים". הוא הוסיף, כי הוא התנגד להפיכה הצבאית בטורקיה ב-1980 ובהתערבות הצבאית ב-28 בפברואר בסוף שנות ה-90, מאחר והוא "הניזוק העיקרי מניסיונות אלו בארבעים השנים האחרונות".



גולן ציין את טענות אמנסטי על עינויים שעוברים העצורים בניסיון ההפיכה. טענות אלו, יש לציין, הוכחשו מכל וכל על ידי שר המשפטים הטורקי באקר בוזדאג, שהאשים את הארגון ב"תעמולה לפתהוללה גולן". גולן הכחיש שוב שיש לו חלק בהפיכה ב-15 ביולי, ואף קשר עם אלו שהודו בהפיכה, וקרא לממשל האמריקאי שלא להחזירו לטורקיה. "אפשר להבין את הרצון להיענות לבקשת ארדואן", כתב גולן. "אך על ארצות הברית להיאבק בבקשת המעצר".