"קומץ", כך מכונה ארגון הפשיעה בתוך ארגון לה פמיליה שנעצרו היום (שלישי). עובדה זו התבררה בבית משפט השלום בחיפה במהלך הארכת מעצרם של 52 החשודים שחלקם חשודים בהשתייכות לארגון פשיעה והאחרים לארגון לפמיליה עצמו. לדיון הגיעו עשרות רבות של בני משפחה ועורכי דין ובסמוך לאולם המעצרים הטיחו חוקרי ימ"ר חוף לא מעט האשמות נגד החשודים שמעצרם של חלקם הוארך בשלושה ימים ואחרים בשבעה ושמונה ימים.



בין יתר החשדות נגד העצורים, הטיחה המשטרה חשד לסחר באמל"ח, החדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל ורכישת אמל"ח. לשבעה מהחשודים מיוחסת גם עבירה של ניסיון רצח בגין תקיפתו בגרזן של יורי (טאליבן) סדלצקי, אוהד הפועל תל אביב באוקטובר אשתקד. מעצרם של מרבית החשודים הוארך בימים ספורים משלושה ימים ועד שמונה ימים. בין העצורים תשעה חיילים, שישה או שבעה חשודים כרגע בניסיון רצח. בין העצורים גם כמה קטינים.




בין החשודים המרכזיים נמצא עומר גולן, בן 24 מחולון, שהוא אחד מהחשודים בניסיון רצח וכן חבר בארגון הקומץ. הוא גם חשוד בעבירות אמל"ח. בית המשפט האריך את מעצרו בשבעה ימים למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-15 ימים. סנגורו טען כי מרשו חף מפשע וכי לא ייתכן שניסיון הרצח שאירע לפני תשעה חודשים לא נחקר עד עתה.



בין החשודים: שחקן מהליגה הלאומית


חשוד נוסף שנעצר הוא נוי חמני, בן 20 מהרצליה, שמשחק במכבי הרצליה מהליגה הלאומית. הוא חשוד בעבירות אמל"ח ומעצרו הוארך בשבעה ימים. המשטרה טוענת כי החביא את האמל"ח בבית סבתו. עוד הותר לפרסם את שמם של החשודים מתן שמעון, בן 25, חשוד בתקיפה ועבירות נוספות, אסי בסנו, נחקר בעבר בחשד לניסיון רצח אוהד הפועל ת"א ושוחרר לאחר שלדברי סניגורו היה לו אליבי, ויואב נחשון, חשוד בחברות בארגון פשיעה, החזקת סכין, תקיפת אוהדי גדורגל והתפרעות במשחק בשרלרואה. מעצרו של חשוד נוסף, קצין בצה"ל, הוארך עד ליום שישי. הקצין, בן 22, מתגורר מדרום לחדרה ושמו נאסר לפרסום עד תום תקופת המעצר הראשונה, אבל פרטי החשדות הותרו. הוא חשוד בין היתר בגניבת אמל"ח מצה"ל והעברתו לאדם אחר ובקריאות גזעניות. 


רימונים שנתפסו ברשות חברי ארגון לה פמיליה. צילום: דוברות המשטרה
רימונים שנתפסו ברשות חברי ארגון לה פמיליה. צילום: דוברות המשטרה


באחד הדיונים התנהל דיון בשאלה מי הגורם שהכריז על "הקומץ" בתוך ארגון לה פמיליה כארגון פשיעה. פרקליטתו של הקצין, עורכת הדין תמי אולמן, ציינה כי היא מטילה ספק בהאשמות הכבדות שהוטחו בקצין ובעצם העובדה כי מדובר בארגון פשיעה בתוך ארגון לה פמיליה. "מדובר באדם נורמטיבי שהטענות והחשדות נגדו נראים לגמרי לא ברורים ולא רציניים. אנחנו נפעל לשחרור בתום תקופת המעצר הקצרה למרות דרישת המשטרה למעצר ארוך יותר". 
הארכת מעצר חברי לה פמיליה בחיפה
הארכת מעצר חברי לה פמיליה בחיפה



עורכת הדין שרית שטיינברג-גולן המייצגת בדיון צעיר החשוד בניסיון רצח, ששמו נאסר לפרסום, טענה כי  החשוד ברצח אותו היא מייצגת מכחיש את המיוחס לו. "העובדה כי המשטרה בחרה לראות בקבוצת אוהדים כארגון פשיעה תמוהה ביותר ויש בה משום זילות של החוק למאבק בארגוני פשיעה. יש כאן ניסיון להעצים את חומרת העבירות מבלי לבדוק את הראיות הרלוונטיות ביחס לכל חשוד וחשוד. מרשי לא משתייך לארגון לה פמיליה כלל ואינו חלק מארגון פשיעה כהגדרת המשטרה בפרשה הזו. זו גם הסיבה שמעצרו הוארך בימים ספורים ולא כפי שהמשטרה דרשה".