"אחרי האירוע הרגשתי חנוק, היו לי סיוטים. ראיתי גופות", כך סיפר החייל היורה אלאור אזריה ביום השלישי והאחרון של עדותו במשפט שנערך היום (שלישי) בבית הדין הצבאי ביפו. בתביעה הצבאית משוכנעים שהוכיחו מעל כל ספק שאזריה שיקר בעדויותיו במצ"ח ובבית הדין וכי הדרך שבה ניסה להתחמק מלענות על שאלות וחוסר היכולת שלו להסביר את הראיות שהוצגו בפניו יובילו את השופטים להרשיע אותו בהריגה של מחבל מנוטרל בחברון.



במהלך חקירתו הנגדית של החייל היורה הקשה התובע, סא"ל במיל' נדב וייסמן, על אזריה והתעקש לחזור איתו להתנהגותו מיד לאחר אירוע הירי. החייל חזר על גרסתו לפיה חש סכנה מהמחבל, בשל הסכין ובשל המחשבה שלו כי המחבל נושא על גופו מטען. אז הטיח התובע באזריה: "אז למה לא התרעת בפני שהמחבל ממולכד ושאסור לגעת בו?"



התובע הראה לחייל פעם נוספת את הסרטון בו הוא נראה דקות לאחר שירה במחבל. "אנחנו רואים אותך עומד בצד הדרך, כאשר חבריך סוחבים באלונקה את המחבל שירית בו. ואני שואל - איך אתה נותן לחבריך ליחידה לגשת למחבל, לגעת בו, להעמיס אותו על אלונקה, לטלטל אותו? הם יכלו להתפוצץ. מה היית אומר אז לאמהות שלהם?"



אזריה שב על גרסתו לפיה העביר את המידע למ"פ. "העברתי לו את השרביט, את האחריות לזירה", אמר בקול שקט. אחר כך חזר שוב ושוב על טענתו לפיה היה "בסערת רגשות מיד לאחר הירי, הלום ומבולבל". אזריה המשיך להכחיש את עדותו של המ"פ, לפיה אמר לו לאחר הירי כי למחבל "הגיע למות" - עדות שקיבלה חיזוק בעדותם של המג"ד והמח"ט.



אלאור אזריה בכניסה לבית הדין, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני
אלאור אזריה בכניסה לבית הדין, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני




השופטים מוטרדים


כך או כך, עו"ד וסא"ל במיל' ויסמן, התובע במשפט, יצא מסופק מאוד מיומיים של חקירה נגדית, במיוחד מכך ששלושת שופטי בית הדין הצבאי הבינו להרגשתו כי אזריה מתחמק מלהתעמת עם הראיות. זאת, בין היתר, על רקע העובדה שלאחר סיום החקירה הנגדית הם עמדו על כך שהחייל יענה על שאלות התביעה ויסביר את המניע לביצוע הירי.



השופטים לא קנו את עמדת החייל בנושא הסרטונים ואף אמרו לו זאת במהלך הדיונים. "הדבר הכי מטריד אותנו זה שאתה מתעלם מהסרטונים" אמרו השופטים לחייל. "אנחנו לא מבינים למה? הרי זו הזדמנות להראות לנו מה היה שם. הדבר הכי קרוב למציאות זה שחזור ואין לנו כזה, כי אתה סירבת". אזריה חזר וטען בתגובה: "הסרטונים האלה לא אומרים לי כלום. בשטח זה הכל לחץ".



מנגד, אמר עו"ד אייל בסרגליק המייצג את אזריה ל"מעריב השבוע": "לאחר שלושה ימים של הוכחות, עדות הנאשם היתה סדורה, עקבית וקוהרנטית ולא נסתרה ולו לדקה. 72 עדים היו בכתב האישום, 22 הגיעו. לאור העובדה שמרבית העדים תומכים בגרסת אלאור, ויהיו עדים נוספים בפרשת ההגנה, ולאור עדותו הברורה של אלאור והראיות המוצקות, אני בטוחים שתוכח חפותו".



‏אביו של החייל, צ'רלי אזריה, אמר בסיום הדיון: "הבן שלי גיבור, זה מה שאני יכול להגיד כרגע. כבר ארבעה חודשים שאין לנו נחת, רוצים להירגע משלושת הימים הקשים. תנו קצת מנוחה".



עורך דינו של אזריה. צילום: אבשלום ששוני
עורך דינו של אזריה. צילום: אבשלום ששוני



יצוין כי ליום הדיונים האחרון הגיעו כמה אישי ציבור לעודד את החייל ובני משפחתו, בהם השר לשעבר אלי ישי וח"כ אורן חזן מהליכוד. היום יצא בית הדין להפסקה של שבועיים וחצי, ובזמן הזה צפויים פרקליטיו של אזריה להגיש רשימה של עדים מטעמם. חלק מהעדים יהיו כאלה שהתביעה הצבאית זימנה וביטלה, לדעת צוות ההגנה מכיוון שהיא סברה שהם יגרמו נזק לתיק מבחינתה. בין היתר צפויים להגיע גם עדים מומחים ללחימה בטרור וקצינים בכירים במילואים, כשגם שמותיהם של האלוף במיל' עוזי דיין ותא"ל במיל' צביקה פוגל הוזכרו בהקשר זה.