"הכרנו ב־2015, במסגרת העבודה על השיר 'דובי גל'", מספר סטטיק (לירז רוסו), חצי מהצמד סטטיק ובן אל תבורי, ומוסיף: "עבדתי עליו יחד עם סקיי וג'ורדי, ורציתי להביא עוד זמר. סקיי הציע את בן אל. לא הבנתי בהתחלה מה הקשר בין המזרחית שלו לראפ שלי. אבל הוא הגיע, וברגע שהתחיל לשיר - ידעתי שזה זה. אחר כך הגענו יחד למועדון בקריית חיים. זאת הייתה ההופעה הכי מביכה בעולם: לא הכרתי את השירים שלו, והוא לא הכיר את שלי. אבל הייתה כימיה מטורפת, שהורגשה על הבמה".



הפכתם לצמד רק בשנה שעברה, ונראה שכבשתם תיק תק את המדינה. יש לכם הסבר לזה?
תבורי: "הקהל פתח לנו קבוצות בוואטסאפ והתחיל עלינו דיבור, לפני שהחלטנו על זה רשמית. אני חושב שסוד ההצלחה שלנו הוא כנות מוזיקלית. אנחנו עושים מוזיקה שאנחנו באמת נהנים ממנה, ולא חושבים מה ימכור, מה ילך או לא ילך".


סטטיק: "אני לא מרגיש שכבשנו את המדינה. יש לנו עוד הרבה גבולות לפרוץ".



אם תשאלו את אלפי בני הנוער שצורחים עם הצמד את השירים, מילה במילה, ב־Coca-Cola Summer Love 2016 - פסטיבל המוזיקה של קוקה קולה בחוף דור-נחשולים, הם כבשו גם כבשו.



איך אתם מסתדרים עם המעריצות?


תבורי: "זאת הברכה הכי גדולה שיכולנו לקבל. צמחנו דרך הקהל, ביוטיוב, ברשתות החברתיות. הם אלה שעשו אותנו, ואנחנו לא יכולים להגיד 'לא' לסלפי או בקשה אחרת".






הייתם יוצאים עם מעריצה?
בן אל: "אני לא חושב שזה דבר רע. ברור שאני מעדיף מישהי שקודם כל תאהב אותי, ולא את המקצוע שלי. וזה קשה. לא תמיד אפשר לדעת בהתחלה. בכל אופן, אם אתאהב במעריצה, לא אפסול את הקשר על הסף".
סטטיק: "אני חושב שחברה שלך חייבת להיות מעריצה שלך, כמו שאתה חייב להיות מעריץ שלה. אבל הכי חשוב – שתאהב אותי, לפני הכל. חברה שלי, למשל, נהייתה מעריצה שלי רק אחרי שהפכנו לזוג".

אפשר בכלל לנהל זוגיות עם עבודה כזאת?
סטטיק: "אפשר. אני כבר מעל חצי שנה עם חברה שלי. אם הבחורה יודעת להכיל את העולם שלך, ואתה יודע לכבד אותה, הכל בסדר".
בן אל: "אי אפשר לנצח את האהבה".

אין להם סגנון מוזיקלי מוגדר ומקוטלג. "סוג של פופ מודרני, פופ גרסת 2016", לדברי סטטיק. הדיבורים על אלבום הבכורה כבר באוויר: "אנחנו מקווים לסיים את האלבום השנה", אומר סטטיק. "אנחנו מתמקדים בשנינו כצמד, ויהיו שם מגוון סגנונות".

איך נולד "כביש החוף", שיש המשווים אותו ל"דרך השלום"?
בן אל: "השיר הוא עלינו. סטטיק גר בחיפה ואני בתל אביב. כל הזמן אנחנו על כביש החוף, נוסעים אחד לשני. כל החיים שלנו קורים על כביש החוף - טלפונים, החלטות חשובות. הכל קורה לנו בכביש החוף".

סטטיק, מה זה סטטיק?
סטטיק: "זה סיפור מצחיק: בתיכון הייתי עושה מוזיקה פרי סטייל, ובגלל שהייתי עוקצני, חבר שלי אמר שאני כמו חשמל סטטי. עוקץ פתאום בלי ששמים לב. מכאן הגיע השם סטטיק. וזה תפס"