הפעם האחרונה שראינו את וויל סמית' הייתה בתחילת השנה. אז הוא היה די עצבני. אם כי היה קצת קשה להבחין בזה, כי הוא מחייך בזמן שהוא מדבר גם כשהוא עצבני. סמית', שהיה מועמד עד כה פעמיים לאוסקר אך לא זכה אף פעם, קיווה לקבל מועמדות השנה על תפקידו בדרמה "בלתי הפיך", שבה גילם רופא אמריקאי שחקר את הקשר בין מקרי מוות של שחקני פוטבול לבין החבטות וזעזועי המוח הרבים שהם סופגים במהלך הקריירה הספורטיבית שלהם.



כשגילה שהוא לא מועמד, הצטרף סמית' למחאה של אנשי התעשייה השחורים על התעלמות האקדמיה מהם – התעלמות שבלטה במיוחד בטקס האוסקר השנה, שבו לא היה אף מועמד שחור בקטגוריית המשחק, הבימוי והתסריט. סמית' ואשתו, ג'יידה פינקט סמית', החרימו את הטקס והתראיינו רבות בנושא. "העניין הוא לא אני", אמר באחד הראיונות. "העניין הוא הילדים שישבו ויראו את הטקס, ולא יראו את עצמם מיוצגים בו".



גם בלי מועמדות לאוסקר השנה, אין לסמית' על מה להתלונן. במהלך הקריירה הקולנועית שלו הוא זכה בלא מעט פרסים וכבוד – הוא היה מועמד לארבעה פרסי גלובוס הזהב ולשני אוסקרים, הוא קיבל ארבעה פרסי גראמי וזכה לאכול ארוחת ערב כשנלסון מנדלה יושב לשמאלו ומוחמד עלי לימינו – אך עיקר כוחו תמיד היה בקופות. עתה הוא חוזר בתור שם לוהט על פוסטר צבעוני של סרט שמלכתחילה לא אמור להביא לו פרסי משחק.





סמית' מגיע אלינו השבוע בסרט גיבורי־העל החדש בבימויו של דיוויד אייר, "יחידת המתאבדים". הסרט, שהוא ללא ספק אחד הבלוקבסטרים המדוברים ביותר של הקיץ הנוכחי, מבוסס על חוברות הקומיקס "יחידת המתאבדים", ומהווה חלק מהיקום הקולנועי של די.סי. קומיקס.



זהו הסרט השלישי במספר לאחר "איש הפלדה" ו"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". סמית' מוקף בו באנסמבל שחקנים הכולל את ג'ארד לטו, מרגו רובי, ג'ואל קינאמן, ג'יי קורטני, ויולה דיוויס, בן אפלק וגם את דוגמנית־העל הבריטית קארה דלווין. אך בהיותו בכיר הכוכבים כאן, שמו רשום ראשון על הפוסטר.


עלילת סרט הפעולה הסופר־אנרגטי מספרת על ארגון ממשלתי חשאי, שמגייס קבוצת נבלי־על שהיו כלואים בבית הסוהר לצורך משימה חשאית בתמורה לחנינה. סמית' מגלם בסרט את פלויד לאוטון/דדשוט – צלף ומתנקש מיומן. בעולם של די.סי קומיקס, דדשוט הוא יריבו של באטמן ובמשך השנים נע מתפקיד נבל־על לתפקיד אנטי־גיבור. גם בסרט החדש הוא קרוע בין עבודתו כשכיר חרב – ג'וב שהוא אוהב ומצטיין בו – לבין חובותיו כאב לבת.

כדי להתכונן לתפקיד, סמית' גילח את ראשו, התאמן עם יחידת אריות הים של חיל הים האמריקאי ורכש כישורי צליפה במגוון כלי נשק. היות והוא כבר מיומן בזה, בסוף השנה שעברה פורסמו שמועות שסמית' עתיד להופיע בתור דדשוט גם בסרט עתידי, שיוקדש לבאטמן ובו יככב בן אפלק (ואם הכל ילך לפי התוכנית של אפלק, אז הוא גם יביים, יפיק ויהיה חתום על התסריט).

וויל סמית' וג'יידה פינקט סמית'. צילום: Getty images
וויל סמית' וג'יידה פינקט סמית'. צילום: Getty images


בינתיים דבר עוד לא סגור, וחובבי סרטי הקומיקס נאלצים להסתפק בשמועות. כנ"ל חובבי המוזיקה של סמית', שעדיין מחכים לקאמבק המדובר של הראפר, כשלצדו די־ג'יי ג'זי ג'ף. הקאמבק צפוי בהמשך השנה.

כדי לקדם את "יחידת המתאבדים" הגיע סמית' ל"טונייט שואו" של ג'ימי פאלון, ואחרי שלא היה מרוצה מהכניסה שלו, ניסה להיכנס בצורה מרשימה יותר. הוא יצא בחזרה אל מאחורי הקלעים והתגלגל אל הבמה בתוך כדור פלסטיק ענק. כשלא היה מרוצה גם מהכניסה הזאת, ניסה לדפוק כניסה בריקוד עם קבוצת רקדניות דיסקו עולצות, וכשגם זה לא סיפק אותו, הוא עשה זאת שוב, רכוב על סוס ומלווה במקהלת גוספל השרה את שמו, בבובת פנדה ענקית של התוכנית ובגשם של קונפטי.

זהו וויל סמית' על רגל אחת: יומרני ונוטה לשיגעון גדלות, אבל קודם כל אנטרטיינר. בראיונות עומק הוא לא מהסס לקשקש, אבל כשהוא נדרש לספק את סחורת הבידור, הוא עושה זאת בשמחה.