חצי שנה לאחר שזוכה קצין מג"ב ניר סומך מחמת הספק מהריגת שכנו בן טל, אחרי שזה הטריד את רעייתו במשך עשור, החליט הבוקר (שלישי) מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, שלא לאפשר את חזרתו של סומך לשורות המשטרה. מן המשטרה נמסר כי "לאחר קריאת החלטת הזיכוי של על ידי בית המשפט העליון ולאור הספק שעלה בבית המשפט ובפסק הדין באשר לחלק מפעולותיו באירוע הטראגי בו נהרג בן טל, החליט מפכ"ל המשטרה כי רפ"ק סומך לא יחזור לשירות".
בפברואר 2016, אחרי שריצה שלוש שנות מאסר מתוך 14 שנגזרו עליו, קיבל בית המשפט העליון, בהרכב השופטים יצחק עמית, נעם סולברג וענת ברון, את טענותיו של סומך והחליט לזכותו פה אחד מעבירת ההריגה של שכנו ואף קבעו כי יש לשחררו לאלתר. 
כזכור, בן טל עקב אחרי טלי, רעייתו של סומך, הטריד אותה ואף שלח לה מסרונים בטלפון. באחד המקרים, כשעמד בפתח ביתם של בני הזוג, נקלע טל למפגש עם סומך, ובמהלכו, על פי גזר הדין, נופף המנוח מנעול הגה גדול לעברו של סומך כשהוא מאיים לפגוע בו. סומך שלף את נשקו האישי, ירה שלשו יריות והרג את טל, שבעבר היה ידידו.

כאמור, בביהמ"ש העליון הוחלט לזכות את סומך מגרימת מותו של טל. השופטים קבעו כי באותו עימות קטלני עם סומך טל הניף כלפיו מנעול הגה בצורה מאיימת, או לכל הפחות ניתן להגדיר זאת כך כאפשרות סבירה. "בנקודה זו נכנס לתמונה הספק הסביר וכאמור, על מנת ליהנות מסייג של הגנה עצמית די בספק זה כדי לזכות את סומך", כתבו השופטים. 
התיק נחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, ובמהלל החקירה עלתה מסכת חיזורים מצדו של טל כלפי רעייתו של סומך, עד שבני הזוג נאלצו לעזוב את ביתם ביישוב גבעת יהושע ולעבור לקיבוץ זיקים.
מיד בצאתו מבית המשפט, הצהיר סומך כי כל מה שהוא מבקש זה לחזור לשירות המשטרה וללבוש את מדיה. כאמור הבוקר, החליט המפכ"ל המשטרה של למלא אחר בקשתו של סומך.