הסוכנות האירופית לכימיקלים תפרסם בקרוב רשימה של כימיקלים הנמצאים בדיו של הקעקועים. ביניהם, כך נטען, גם כמה רעילים ביותר, שעלולים לגרום לסרטן, תגובות אלרגיות קשות ופגיעה בפוריות. גבי גזית עסק בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" במחקר שטוען גם שצבעי הדיו המסוכנים ביותר הם אדום, כחול וירוק. בנוסף, אחד מכל 20 מקועקעים סובל מזיהומים ושישה אחוזים מהמבוגרים שעשו קעקועים, סבלו מהם שנים אחר כך. מחקר נוסף הראה שננו-חלקיקים מהדיו נכנסים לזרם הדם ונדבקים למקומות שונים בגוף.




לדברים הגיב פרופ' רוני וולף, מומחה לרפואת עור, שאמר: "אין לי קעקוע ולא בגלל שאני פוחד. אני לא סובל קעקועים ופירסינג. יש בזה סכנות, אבל סכנה של סרטן נראית רחוקה מאוד והסיכוי הוא אפסי. זה כנראה אחד למיליון. בנושא הפוריות כנראה אין שום אמת והסיכוי הוא קטן. הבעיה היא בעיקר זיהומים, שיכולים להיות מקומיים, אבל גם הפטיטיס (צהבת נגיפית), סיפיליס (עגבת) ו-HIV (איידס). אם מחדירים משהו לדם וזה לא נעשה בצורה סטרילית, אז כל מרעין בישין יכול להיכנס".



"הזיהומים מדאיגים אותי", הדגיש פרופ' וולף, "נתקלתי הרבה מאוד באנשים שבאו אלי אחרי קעקועים, בין היתר עם זיהומים מחיידקים דמויי שחפת ואחרים, וגם אלרגיות. האלרגיות והזיהומים זה הרבה יותר נפוץ. ההרכב הכימי (של דיו הקעקועים) קצת השתפר בשנים האחרונות, יחסית לתקופות אחרות. ברוב המקרים מדובר בתחמוצות של מתכת, שברוב המקרים לא יקרה מהן כלום, אבל יהיו מקרים של תגובה, או אלרגית או אחרת, שמבחינת הפציינט זה אותו הדבר. מה שרואים בדרך כלל זה אלרגיות ותגובה לגוף זר, כל מיני דברים שיכולים לנבוע".



"עם האלרגיה זה בעייתי", פירט פרופ' וולף, "כי בלתי אפשרי להוציא את הקעקוע, גם לא בלייזר ובאמצעים אחרים. אפשר אולי לטשטש קצת, אבל החומר נשאר והאלרגיה לא תחלוף, וזו צרה צרורה. הסיבה היא שאי אפשר להוציא את כל החומר ודי בקמצוץ של חומר כדי להמשיך ולעודד את האלרגיה, ואי אפשר להוציא את זה בצורה כזאת, שלא יישאר מספיק חומר שיעשה אלרגיה. ואז מזריקים סטרואידים ועושים כל מיני פעולות ותרגילים, ואז הקעקוע כבר לא נראה קעקוע, והוא לא מוסיף יופי ונוי, כאילו שככה הוא כן מוסיף".



תוכניתו של גבי גזית, כל בוקר ב-10:00 ב-"רדיו ללא הפסקה 103FM"