הבטיח? אז מה: הלילה הכנסת אישרה סופית את ביטול חוק לימודי הליבה. שר החינוך נפתלי בנט הבטיח שזה לא יקרה. זוכרים כמה פעמים ספרנו כאן הבטחות של פוליטיקאים ללא כיסוי? הכל עניין של אינטרסים. תקשיבו למה שאומרת אירית תלמוד, מנהלת בית הספר המקצועי "דב הוז" בתל אביב. אז הנה עוד כמה אינטרסים, וסליחה אם נייגע אתכם עם כמה מספרים. שעות בודדות לפני ביטול חוק לימודי הליבה, שר החינוך מודיע על עליה של 4.7% בשיעור הזכאות לבגרות בקרב תלמידים יהודים, שיעור שמקרב את בני השבע-עשרה לזכאות של יותר מ-75%, וזה אגב לא כולל בני נוער מהמגזר החרדי. שהרי הנתונים לפני ביטול לימודי הליבה העלו גם את אחוזי ההצלחה שלהם ב-3%, מה שאומר שאחד מכל עשרה, היה זכאי לתעודת בגרות. משמעותי. בשנה הבאה, זה כבר לא ייראה אותו דבר כנראה. 






ומה עם התלמידים הערבים? כאן נרשמה דווקא ירידה קלה בשיעור התלמידים הזכאים לבגרות במגזר. הנתון שיעלימו מכם הוא הנתון הכי חשוב - אחוזי הנשירה מבתי הספר. במשרד החינוך מדברים על הצלחות בלבד. אבל כשסופרים עלייה של 16% בנשירה מבתי הספר, זה אומר הכל. וזה האתגר האמיתי לכל שר חינוך. עד עכשיו - כולם כשלו.



גם בנט, גם אלה שלפניו, לא מצליחים לפצח את תקרת ה-50% לזכאות בבגרות. ומה עם ה-50% הנותרים? אפשר לנכות ערבים וחרדים, כמו שאמר פעם ראש הממשלה. נספור רק את מי שבא לנו. ועם כל הקטטות הפוליטיות, מי יודע אם שר החינוך ישרוד בכלל עוד שנה. בסוף זה לא מספרים. זה אנשים. אבל מי סופר אותם בכלל?



תוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף", כל יום ב-16:00, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"


עריכת תוכן "רדיו ללא הפסקה": הדס בארי