פעילי הדמוקרטיה בהונג קונג, שנמצאים תחת עין הרשויות הסיניות מאז דיכוי ההפגנות לפני כשנתיים, מצאו דרך חדשה לארגן את המפגשים האסורים: האפליקציה הפופולרית של משחק הפוקימון גו. הרשויות בהונג קונג דורשות כי כל התכנסות גדולה תירשם על מנת לקבל אישור חוקי, בין השאר כדי לבלום את התנועה הדמוקרטית, שהגיעה לשיאים חדשים כאשר השתלטה על אזורים בעיר במחצית השנייה של שנת 2014.



"הטיימס" הבריטי דיווח אתמול כי בניסיון לעקוף את האיסור, החלו מארגני המחאה הדמוקרטית לנצל את האפליקציה שמסעירה את העולם בשבועות האחרונים ואשר הגיעה באופן רשמי גם למושבה הבריטית לשעבר.



בשבת, הנחו ראשי קבוצת המאבק "קיר החדשות העממי" את תומכיהם לומר לשוטרים שהם לא מגיעים לכינוס פוליטי, אלא למפגש משותף של שחקני פוקימון גו. קבוצה נוספת בשם "הונג קונג היא לא סין" פרסמה ברשתות החברתיות הודעה על מפגש של פוקימון גו, כאשר המטרה האמיתית הייתה לכנס את הפעילים על מנת לקדם את עצמאות העיר.



בניגוד להונג קונג, בסין עדיין לא שוחרר המשחק הפופולרי, ככל הנראה בשל החסימה שהפעילה ממשלת סין נגד תוכנת ה־GPS של גוגל שחיונית לצורך איתור הפוקימונים. בינתיים נאלצים השחקנים הסינים להשתתף בפעילות רק מחוץ לגבולות המדינה. בשבוע שעבר ניצלו כמה שחקנים סינים את ההזדמנות כש"כבשו" חדר ספורט במקדש יסוקוני בטוקיו, שם קבורים פושעי המלחמה היפנים הבכירים ממלחמת העולם השנייה, והציגו דמות של דרקון עם השם "יחי סין!".