ח"כ אורן חזן (ליכוד) הודח אמש מהוועדה לביקורת המדינה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד) הודיע במליאת הכנסת כי ח"כ חזן יפסיק לשמש כחבר בועדה לביקורת ואת מקומו יתפוס כנציג הליכוד ח"כ מיקי זוהר. ההדחה באה על פי דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעקבות פנייתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, משום שח"כ חזן הודיע כי הוא תומך בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת כשלי מבצע צוק איתן.



הסערה החלה לאחר שבשבוע שעבר יוסף שפירא, מבקר המדינה, רמז בפני ראש הממשלה כי אם ינסה למנוע את פרסומו של דוח המבקר בנושא ניהול מבצע "צוק איתן" – הוא ימליץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא המלחמה. איומו של המבקר שפירא מתייחס למקרה בו נתניהו, אשר סופג ככל הנראה ביקורת חריפה על ניהולו את המבצע בדוח, ינסה להשתמש בפרוצדורה זו. ההערכה היא כי האיום בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית תגרום לממשלה לא למנוע את פרסום הדוח.



בליכוד מתנגדים בתוקף להקמת ועדת חקירה. לקואליציה רוב של 7 ח"כים מול 4 בוועדה לביקורת המדינה והחשש היה שח"כ חזן וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) יצביעו עם האופוזיציה, אם וכאשר תועלה דרישה להקמת ועדת חקירה, ועל כן הוחלט להדיח את ח"כ חזן ולהחליפו בח"כ אחר מהליכוד, הליך מקובל בוועדות הכנסת.



חבר הכנסת חזן התייחס אתמול בראיון לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לכוונה להדיחו, ואמר כי "ראש הממשלה מאוד מחמיא לי. הוא חושש ממני. זה לא חדש לי. לא פעם ראשונה שמנסים לסתום לי את הפה. בכל פעם שהיו כישלונות ב'ליכוד', שהיה מי ששגה, שרצו להסית את השיח הציבורי, אמרו את השם שלי והצמידו כותרת. אני מדבר על צמרת ב'ליכוד' וראש הממשלה". 




לדבריו, "ב'ליכוד' נפוץ האקט של עריפת ראשים, ברגע שמישהו מעיז לדבר, להביע עמדה עצמאית, לבטא את עמדתו של הבוחר והמתפקד ה'ליכודי', אז הוא חוטף. ראינו את זה עם גדעון סער, כחלון, גלעד ארדן וכץ, שנלקח לו תיק כשהעז לדבר ולהצביע בקדנציה הקודמת, או דני דנון, שכאשר העז להצביע על מחדל המנהרות ב'צוק איתן' פוטר מתפקיד סגן שר הביטחון. בשנים האחרונות, מנהיגים ב'ליכוד' שמעזים לבטא את עמדתם, מוצאים את עצמם זזים, מוזזים או ראשם מורד".