"בוגדים, אבל לא אצלנו": מחקר חדש הראה ש-42 אחוזים מהציבור מאמינים שזוגות בוגדים, אבל רק חמישה אחוזים חושבים שגם במערכת הזוגית שלהם זה עלול לקרות. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה" עם הסקסולוגית שלי פסטרנק-כץ, המכנה את עצמה "מחזירה בתשוקה", שאמרה: "הבעיה הגדולה שלי עם אנשים שאומרים 'אצלי זה לא יקרה', היא שמדובר באחד המשפטים היומרניים ביותר. אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת לאן החיים יגלגלו אותנו. אנשים בוגדים כי זה הרבה יותר קל מלפרק בית ומשפחה ולהתחיל לחשוב איך מסתדרים בכל מיני דברים לבד ואיך הולכים לארוחות ערב עם הסברים לאמא ולסבתא".




"לחיות עשרות שנים בשקר זה נורא בעיני", אמרה פסטרנק-כץ. "כשאני עושה הרצאות ונותנת כל מיני טיפים, קורה בעיקר בערבי נשים, שיושבות בקהל נשים ועושות פרצוף של 'נראה לך שאני אעשה את זה בשבילו, נראה לך שאני אשקיע בדבר הזה?'. ואז אני אומרת - אם לאורך כל ההרצאה שלי, עברה לך כל כך הרבה פעמים בראש המחשבה 'נראה לך שאני אעשה את זה בשבילו?', אולי באמת את לא צריכה לעשות את זה בשבילו. אולי את לא נמצאת במקום הנכון, אולי את לא עם הבן אדם הנכון, תתעוררי, תקומי, ותעשי איזשהו צעד. תנסי לטפל בזה ולבדוק על מה זה יושב ומה כן את רוצה ולמה. את קודם כל עושה את זה בשבילו? את עושה את זה בשבילך".



"מישהו אמר שבגידה זה לעשות סקס כמה פעמים לפני הנישואים ואחרי הנישואים פעם בחודש", הוסיפה פסטרנק-כץ. "בגידה זה בעצמנו, לא במישהו אחר, אנחנו בוגדים בעצמנו. כשאנחנו לא חיים את החיים שלנו כמו שאנחנו אוהבים ורוצים. לכן אחד הדברים החשובים הוא שאנשים ימצאו זמן לאינטימיות שלהם". 


המחקר הראה כי אצל אלה שמאמינים שאצלם זה לא יקרה יורד הסיכוי שהם יזהו את הבגידה ברגע האמת.
"זה אחד המחקרים שאני הכי יכולה להזדהות איתם", אמרה הסקסולוגית, "כשאנחנו אומרים 'לי זה לא יקרה' אנחנו שמים איזושהי חומה וחוסמים את עצמנו מלראות ולזהות סימנים. הייתה מישהי בהרצאה שעשיתי לאחיות, בחורה צעירה, אחרי חתונה, מאוהבת בבעלה בצורה מטורפת. בסוף ההרצאה היא באה וסיפרה לי שהיא הייתה בטוחה שזה לא יקרה לה, חשבה שבחיים היא לא תעבור דבר כזה, וזה קרה עם הספר שלה, ברגעים שהוא מסדר את השיער ונוגע והם פתאום לבד, והיא יכולה להשתפך ולדבר איתו כמו שלא דיברה אף פעם עם אף אחד.

מכאן לשם, כשבעלה יצא למילואים, שיחות המספרה הפכו לשיחות סייבר במחשב ובטלפון ומשם זה התגלגל. היא אוהבת את בעלה אבל כנראה שמשהו שם היה חסר לה והיא לא ידעה לזהות אותו אפילו. ולא רק שהיא לא נפרדה מבעלה, היא יצרה מצב שהיא הפכה את הספר לחבר של בעלה, כדי שהוא יכול לבוא אליהם הביתה לארוחות שישי עם אשתו, ושיהיו לה סיבות לגעת לו ברגל מתחת לשולחן. אנשים עושים המון דברים מוזרים".

תוכניתו של גבי גזית, כל בוקר ב-10:00, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן "רדיו ללא הפסקה": אסף נבו