הפועל באר שבע, אלופת ישראל בכדורגל, השיגה אתמול ניצחון גדול ומפתיע על אולימפיאקוס היוונית והבטיחה את מקומה בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות של אירופה, שלב אחד לפני שלב הבתים. הקומיקאי ואיש הטלוויזיה צביקה הדר, באר שבעי במקור, שנחשב ל"נאחס" של הקבוצה בעונת האליפות, נכח באצטדיון והבוקר חגג את הניצחון עם רינה מצליח, גם היא אוהדת הקבוצה, ועם ניסים משעל, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "אני מכיר את ניסים", אמר הדר, "הוא מחכה שיהיה איזה הפסד כדי שהוא יוכל להגיד 'מה, אבל אמרתם'. בינתיים אין לו את הצ'אנס לעשות את זה".



"הייתי במשחק, שמחה. אין אין, זה פשוט לא יאמן", דיווח הדר, "האמת שבמחצית דיברנו שם כמה חבר'ה ואמרנו שהם יהרגו אותנו, זה כל כך מלחיץ, אז מישהו שם זרק 'לא, אנחנו בבאר שבע אוהבים להבקיע את השערים בדקות האחרונות, עשר דקות לסיום נגנוב גול וההילולה'. אמרתי לו 'יופי יופי, עד עשר דקות לסיום אנחנו נתאשפז פה כולם'. וככה קרה, זה לא יאמן, אני אני נחשב עכשיו קמע, אני כבר לא הנאחס. אתמול כל הנאחסים נשברו. הייתי אני וסילבן ביחד ועם הנשים, ועוד מישהו שתמיד ישב לידי, ועם החולצה של הנאחס. יש ארון שלם של גרביים שאפשר לבוא איתו מעכשיו למשחקים, עולם שלם נפתח בחיינו".




"מהרגע של השער אני בעיקר זוכר את עצמי תלוי על אנשים", אמר הדר. "בכלל, כל מה שקורה באצטדיון 'טרנר' עם הקריאה המטורפת 'דיס איז טרנר', זה פשוט אווירה שאי אפשר לתאר אותה. עכשיו, הייתי במשחקים בכל העולם ואני יודע שאני לא אובייקטיבי, אבל יש משהו עם האותנטיות והשייכות והאהדה לקבוצה יחד עם מתקן, שכאילו מתאים לך 'בול' למידות, אני קורא לזה. שזה 'ווין ווין'. עכשיו יש גם מאמן ויכולת ואתה רואה שיש קבוצה טובה, ודווקא כשיש רעש, ובשבוע האחרון, בשבועיים האחרונים, ניסו לעשות רעש סביב מה שקורה במועדון, וההוא עוזב, וההוא מדבר, יש איזה משהו מאוד מקצועי, מאוד שקט, מאוד בוגר. היינו כחולמים".



"זה באמת בלתי נתפס, זו חוויה אחרת", שמח הדר. "אני עוד לא מעכל שאנחנו אלופים, ואומרים 'אלופת המדינה', אומרים לי 'תראה, בליגה אנחנו מבינים, אבל זה אירופה'. מי עוד מבין שבליגה? אני עוד לא מעכל. זה בכלל בלתי נתפס, זה כאילו חלום. אנחנו רוצים ומקווים שהחלום הזה לא ייגמר. הייתה איזו תקופה שהפועל תל אביב, הייתה לה איזו עונה, שתי עונות, שהם רצו ככה באירופה ובליגה, עונות חלומיות. אני מאחל לעצמי, לתושבי באר שבע, לאוהדי באר שבע ולאלונה, שזו באמת תהיה מסורת לשנים ארוכות. בטלוויזיה התעסקתי המון בהגשמת חלומות. יש את הרגע שפתאום מתגלה כוכב צעיר, ויש את הרגע שפתאום הוא כבר לא מסומן כהבטחה, אלא הוא הדבר עצמו, וזו כבר הליגה של הגדולים. פתאום אתה מבין שהדבר הזה הוא הדבר האמיתי".



משעל שאל האם הדר נכנס לאצטדיון בזחילה על ארבע כפי שנהג בעבר, והדר השיב: "זה כבר לא קורה כי כבר יש שם הרבה אנשים וזה מביך עד כדי בכי, וגם ככה המצב שלי לא מי יודע שמיש. ה-SMS הכי מרגש שקיבלתי היה מראש העיר רוביק דנילוביץ' שכתב לי: 'תהיה רגוע, אתה הקמע' עם שלושה סימני קריאה. אני מבחינתי מרגיש חלק בניצחון.



"באתי עם שלושה חברים מתל אביב, אף אחד לא לבש אדום, כאילו הלכנו על הפוך, אבל לכל אחד היה פריט אדום אחד. אני אתמול הלכתי לקנות שעון מיוחד, עם הרצועה בצבע אדום. לא ראיתי בעיניים, שמתי את השעון. חבר שלי עם כיסוי אדום לטלפון, השלישי עם מצית אדומה. 'אלמנטים אדומים של אושר' אנחנו קוראים לזה. שתינו רק משקאות אדומים ובדרך למשחק אנחנו לא עוצרים בתחנת דלק צהובה, רק באדומה. האסקפיזם הזה הוא כיפי, זה חלק מהחיים וכיף שעל זה אנחנו מדברים".