יוניליוור הודיעה אתמול כי היא מסירה מהמדפים את דגני הקורנפלקס והקוקומן בשל החשש לסנמונלה. בהודעה שמסרה החברה נכתב: "חברת יוניליוור מבקשת ליידע את קהל צרכניה, כי בהמשך לפרסום בדבר לפרסום בדבר סדרות מוצרי דגני בוקר בהם נמצא זיהום בסלמונלה, ובעקבות פנייה צרכנית, מצאנו כי כמות של 240 יחידות קורנפקס בד"ץ 750 גרם מיום ייצור 27.06.16, יצאו אל השוק". עד כה, סירבה החברה לחשוף האם אכן היה חשש לקיומו של החיידק במוצריה. 



בהודעה נמסר עוד: "מטעמי זהירות אני מבקשים מכלל הצרכנים ומטעמי זהירות לוודא כי אין ברשותם מוצר מהסדרות המופיעים מטה להלן פירוט המוצרים: תאריך ייצור 260616 עד 270616 סימון מכונה B קורנפלקס של אלופים, 750 גרם. תאריך ייצור 230616 וגם 270616 עד 290616 סימון מכונה B קורנפקלס בד"צ 750 גרם, תאריך ייצור 290616 עד 300616 סימון מכונה B, קוקומן צדפים, 750 גרם. צרכנים אשר ברשותם מוצר מהרשימה הנ"ל, מתבקשים שלא לצרוך אותו ולפנות למוקד שרות 1800780780 לקבלת מוצר חלופי ואיסוף המוצר שברשותכם. יוניליוור דיווחה מידית למשרד הבריאות על האירוע ונסיבותיו נבדקות על ידי החברה".



בשל המצב המשברי אליו נקלעה חברת "יוניליוור ישראל", תגברה החבר את צוות הדוברות וההסברה שלה וגייסה  את חברת "דבי תקשורת" הישראלית לניהול המשבר שעובדת בשיתוף עם חברת יחסי הציבור "אדלמן" המייצגת את חברת יוניליוור העולמית. 



"יוניליוור הימרה על חיי ילדים ותינוקות"  



חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) המכהן כיושב ראש שדולת הבטיחות מסר: "מהרגע הראשון טענתי שלא ניתן להסתמך על הודעת החברה כי בוודאות לא דלפו מוצרים מזוהמים למדפים, במיוחד לאחר מדיניות ההסתרה שהפגינה. במקום לנסות ולהשתיק את הביקורת משרד הבריאות היה חייב להקשיב לה. מדיניות הרגולציה העצמית קרסה וזו ההוכחה שהיא מסכנת את בריאות הציבור. יוניליוור הימרה על חיי ילדים ותינוקות וזהו מעשה בלתי נסלח. חברות המזון בניגוד עניינים מובנה ואין להן שום אינטרס לדווח על דברים כאלה ולפגוע בעצמן. חייבים לקדם באופן מהיר את חובת הדיווח הציבורית ולא להותיר זאת עוד לבחירתן. אני קורא לרשויות החוק לחקור מיד את החברה ולבדוק האם לא הייתה כאן רשלנות פושעת". 

חבר הכנסת איציק שמולי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
חבר הכנסת איציק שמולי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

כזכור, מנכ''לית יוניליוור, ענת גבריאל, התייחסה לפני מספר ימים בחדשות 2 לפרשה הדגנים המזוהמים בסלמונלה שייצרה החברה. המנכ"לית הגיבה לביקורת על כך שהחברה לא יידעה בצורה מלאה את הציבור ואת משרד הבריאות על התקלה ואמרה: "לא רצינו לזרוע פאניקה בציבור. כשעיתונאים פנו, אמרנו להם שיש תקלה ובצענו את ההליך בתוך המפעל. בדיעבד אולי יכולנו לתת תשובה אחרת בפנייה הראשונה, אבל זאת חכמה של בדיעבד. אמרנו את האמת בכל נקודת זמן שדיברנו עם העיתונאים, אמרנו שיש בעיה בקו הייצור".



גבריאל המשיכה והדגישה כי "במקרה הזה לא הייתה שום סכנה לציבור. כל המוצרים שהגיעו לציבור היו בטוחים – מה שזוהם, נשאר במפעל. הצרכנים מקבלים מוצרים ברמת אמון גבוהה, ואת כל המידע שהם צריכים לקבל". המנכ"לית טענה כי כל המוצרים שנמצאים כעת ברשתות השיווק יוצרו בקווים בטוחים, וכי המפעלים של החברה פועלות בקצב גבוה כדי למלא את המחסור שנוצר.



חיידק הסלמונלה מהווה סכנה בריאותית ועלול אף לגרום למוות. לחשד של מעריב הצטרף ח"כ איציק שמולי שהתכוון להגיש שאילתה לחשיפת תאריך גילוי הזיהום במפעל וכן הודעה של ההסתדרות הרפואית בישראל שיצאה לפני ימים ספורים, שהתריעה לגבי אפשרות זו והדגישה את מסוכנות חיידקי הסלמונלה.