משרד הביטחון תקף היום (שישי) בחריפות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעקבות דבריו על הסכם הגרעין עם איראן, שנחתם בשנה שעברה, לפיהם במערכת הביטחון בישראל יודעים היום שההסכם עם טהרן עובד וממלא את ייעודו. 



"אפילו ישראל, המתנגדת החריפה ביותר להסכם, מודה היום שהוא עובד", אמר הנשיא אובמה במסיבת עיתונאים שקיים בפנטגון. "צה"ל וקהילת המודיעין הישראלית הגיעו למסקנה שההסכם שינה את המצב באיראן לחלוטין והצליח לחסל את תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית והגדילה את הזמן הדרוש לטהרן להפיק חומר בקיע לנשק גרעיני".



בתגובה מסר משרד הביטחון, בראשותו של אביגדור ליברמן, כי "מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי להסכמים יש ערך אך ורק אם הם מבוססים על מציאות קיימת, ואין להם כל ערך אם העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן".



במשרד הביטחון השוו את את ההסכם עם איראן להסכם עם הנאצים. "הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית", נכתב.



לטענת משרד הביטחון, "הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ודו"ח מחלקת המדינה האמריקנית שפורסם השנה קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי".



"לכן, מערכת הביטחון, כמו כל עם ישראל וכמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין איראן אינם מועילים אלא רק מזיקים למאבק בלתי מתפשר שיש לנקוט מול מדינת טרור כמו איראן".



רה"מ: "עמדת ישראל נותרה כשהיתה"


מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר, כי "עמדת ישראל בסוגיית ההסכם עם איראן נותרה כשהיתה, אך רה״מ נתניהו מאמין בתוקף שלישראל אין בעלת ברית חשובה יותר מארה״ב" נמסר. 



"כפי שרה״מ נתניהו פירט בנאומו בעצרת האו״ם בשנה שעברה, חשוב כעת שגם אלה שהסכימו וגם אלו שהתנגדו, ישתפו פעולה להשגת שלושה יעדים: לוודא שאירtן אינה מפירה את תנאי ההסכם, להתמודד עם התוקפנות האזורית של אירן ולפרק את רשת הטרור העולמית של איראן". 



"רה״מ נתניהו מצפה כי יעדים אלה יהפכו למדיניות משותפת ולהמשך חיזוק הברית בין ישראל לבין ארה״ב עם הנשיא אובמה ועם הממשל האמריקני הבא". 



ייתכן שהאמירה של אובמה מתייחסת לדברים שאמר שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון בכנס הרצליה בחודש יוני, כי "בעת הזאת אין איום קיומי על מדינת ישראל, גם לא האיראני, ולכן ראוי שההנהגה תחדל מלהפחיד את האזרחים ולהפחיד מפני שואה שנייה". בנוסף, שרים אמרו למעריב שלא לציטוט, כי לאחר שנה, "נראה שההסכם טוב יותר ממה שציפינו, אך אסור להניח לנושא, כי איראן בלתי צפויה".