כלי נוסף במאבק בתנועת החרם נגד ישראל. שר הפנים, אריה דרעי והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, החליטו היום (ראשון) על הקמת צוות משותף, אשר יפעל לגרש ולמנוע כניסה של פעילים למען חרם על מדינת ישראל. ההחלטה התקבלה בישיבה שערכו שני השרים עם אנשי המקצוע במשרד הפנים.



על פי ההחלטה, הצוות יפעל לאתר את מאות הפעילים המצויים בישראל, כמו גם למנוע כניסה עתידית של פעילים למען החרם על ישראל. כיום פועלים עשרות ארגונים, תחת כובעים שונים, אשר פועלים בישראל לאיסוף מידע ושימוש בו לקידום חרם על ישראל, בידודה ופגיעה בתושביה.



על פי ההודעה שהוציאו השרים, הפעילים למען החרם גם מגיעים לעתים קרובות לשטחי יהודה ושומרון ומתסיסים את התושבים המקומיים כנגד כוחות הביטחון ומשבשים את פעילותם, פעילות אשר הצוות המשותף ילחם כנגדה.



שר הפנים, אריה דרעי אמר כי "המאבק בארגוני החרם כנגד ישראל מתחיל באלו המגיעים לחבל מתוך מדינת ישראל. מוטלת עלינו החובה לעשות הכל בכדי למסמס את החרם ולומר בקול ברור שלא נרשה לפגוע במדינת ישראל, כאשר הקמת הצוות הוא צעד חשוב בכיוון הזה".



לדברי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, "אסור לאפשר לפעילי חרם להיכנס למדינת ישראל. מדובר בצעד מתבקש לנוכח הכוונות הזדוניות של אותם פעילי דה לגיטימציה שפועלים להפצת שקרים ולעיוות המציאות באזורינו ולכך בדיוק נועדה פעילות המשרד לנושאים אסטרטגיים. בקרוב יוגשו גם מסקנות הצוות המשפטי שהקמתי וניישם המלצות נוספות לפעילות משפטית והפעלת סמכויות כנגד ארגוני חרם ופעיליהם. לחרם נגד ישראל חייב להיות מחיר".