סאגת העיכובים בפרויקטים של תמ”א 38 צפויה להסתיים בספטמבר. כך הודיע אתמול (ראשון) יו”ר ועדת הרפורמות, ח”כ אלי כהן (כולנו), במהלך ישיבה מיוחדת שכינס בנושא. הישיבה כונסה על רקע העיכוב בקבלת ההחלטה ביחס לזכויות הבנייה במסגרת תמ”א 38. המשתתף הבולט בישיבה היה אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור באוצר. יצחקי ציין שהקטנת זכויות תמ”א 38 תקטין את מספר הפרויקטים, וכי זו אינה המטרה. יצחקי אף דרש ליצור את הבסיס הכלכלי לקידום הפרויקטים. בישיבות שהתקיימו במועצה הארצית לא הגיעו עד כה למסקנות אופרטיביות, בין השאר על רקע מחלוקות עם ראשי הרשויות.



בשבוע שעבר אושרה הקמת רשות לאומית להתחדשות עירונית שתטפל בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ”א 38. בשנת 2015 אושרו היתרי בניה ל־4,000 יחידות דיור במסלולים השונים של ההתחדשות העירונית והיעד הוא 10,000 יחידות דיור לפחות מדי שנה בתוך שלוש שנים.



לדברי ח”כ כהן, “קבלת ההחלטה בעניין תמ”א חיונית להאצת פרויקטים מסוג תמ”א 38/2 ותקופת חוסר הוודאות פגעה בקידום חלק מהפרויקטים. החלטת מינהל התכנון בעניין תסייע להגדיל את היקפי הפרויקטים מעבר לאלו שהיו לפני התערבות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה”. יצחקי הוסיף: “בכוונתי לעשות את כל המאמצים לאשר את מתווה תמ”א 38 בדיון המתוכנן בעניין בספטמבר כדי להימנע מתהליך הפקדה מחדש”.