אתי אלון, שישבה במאסר 14 וחצי שנה לאחר שהורשעה בפרשת הבנק למסחר, השתחררה ביום חמישי האחרון בשחרור מוקדם. בת אחותה, נואל מקסימוב, סיפרה לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על היציאה מהכלא: "היה לה קשה להאמין שהיא תשוחרר, עד הרגע האחרון. אנחנו למודי ניסיון. למרות שהם (הפרקליטות) הסכימו בסופו של דבר, היה פחד שתמיד משהו יכול לקרות. שימציאו איזה שטות, גם שם כבר היינו. כשיצאנו מהכלא ניסינו להגיע הביתה כמה שיותר מהר. זה לא היה פשוט. ביציאה מהכלא הרגשתי בסוג של מרתון. החפצים שלה כבר היו מסודרים לפני כן, היא לקחה רק תיק קטן. אין לה אגרנות מיוחדת. היא נפטרה ממה שהיא לא צריכה".




מה דעתה של אתי אלון על הנשיא לשעבר משה קצב, שהתייצב גם הוא ביום חמישי מול ועדת השחרורים ובסופו של יום נשאר בכלא?
"את מי זה מעניין אחרי 14 שנים וחצי?, עם כל הכבוד לנשיא המדינה לשעבר, זה היה הדבר האחרון שעניין אותה. פתיחת השער הייתה מרגשת, אבל זה לא היה חריג. אתי הייתה בחופשות מהכלא והיא כל יום הייתה עובדת בחוץ. היא הייתה יוצאת מאותו שער בכל יום לעבודה. היא עבדה במפעל דפוס, בין שנתיים לארבע שנים, עבודה מאוד מאוד קשה, סיזיפית. היא הייתה חוזרת כל יום מכוסה באיזשהו טינר. זה היה קשה וממש לא פשוט".



"אתי בת 47 וכרגע גרה בדירה של המשפחה", סיפרה מקסימוב. "ביום שישי בערב היא הייתה עם המשפחה שלה. עשו קידוש, כמו כל הקידושים שעשו כשהיא הייתה בחופשות. הגיעו כל מיני אנשים שאוהבים אותה ומחבקים, באו לחזק ולהגיד מילים טובות, נתנו כתף, זה היה מאוד מאוד מרגש. זו גם הייתה הצוואה הרוחנית של סבתא שלי, שיבואו הביתה אנשים שאוהבים אותה. בעמוד הפייסבוק שהקמתי לפני שנה קיבלתי המון הצעות בשבילה, לעבודה, לתמיכה, מאנשים שרוצים לעזור. אנשים רוצים להעסיק אותה, כולל אמא שלי, שהיא בעלת עסקים. אבל ניתן לה את הזמן שלה להתאפס ולראות מה נוח לה".



"אני מבינה שרוצים לדעת מה קורה איתה ואיך היא עברה את סוף השבוע הזה, אבל תכלס רק עכשיו היא מתחילה להבין איפה היא נמצאת", אמרה מקסימוב. "היא במקום של מי שבמשך 14 שנה היה תחת זכוכית מגדלת של העם, של התקשורת, של השב"ס וכל גורמי הטיפול. לפני שהיא תבין איפה היא נמצאת בחיים האלה ומה היא הולכת לעשות ואיפה, היא קודם צריכה להבין מה קורה איתה. בשנים שחלפו היא הבינה את מה שגרם לה לעשות את מה שהיא עשתה, את המשמעות של זה, את מה שזה עשה למשפחה שלה, וזו הסיבה שהיא לא רוצה להמשיך להיחשף, כי היא מבינה שזה גורם נזק למשפחה. אתי מקבלת הצעות מפה ועד הוליווד אבל זה לא הכיוון, היא מחפשת שקט ואנונימיות. החלום שלה הוא להגיע לכותל המערבי".



מה דעתך לגבי הביקורת?
"כמו שיש אנשים שאומרים את הדברים השליליים ואני לגמרי מבינה אותם, אני לעולם לא אעמוד מאחורי מה שהמשפחה שלי עשתה. עם זאת, היא קיבלה עונש מטורף. עברו מאז המון המון שנים. אני לא חושבת שמישהו במדינה קיבל עונש כזה. תמיד אפשר לנסות לשייך את זה לכל מיני שמות כמו 'צווארון לבן' ו'צווארון כחול', אבל אם אתה יוצא מהפרדיגמות האלה זה לא משנה. זה חמור וזו השורה התחתונה. בסופו של דבר היא ישבה את השנים האלה. אפשר להיות עם לב קר ולהגיד שזה לא מעניין, אבל כשנכנסים לפרטים ומבינים את מהלך החיים, חיים שנהרסים וילדים שנשארים בחוץ, הדברים נראים אחרת".



תוכניתו של גבי גזית, כל בוקר ב-10:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"