משרד הביטחון פרסם הערב (שני) הודעת התנצלות בפני ארצות הברית, ובמשתמע גם בפני הנשיא ברק אובמה, על שהשווה בשבוע שעבר את הסכם הגרעין עם איראן להסכם מינכן ב-1938, בו הוענקו חלקים מצ'כוסלובקיה לגרמניה הנאצית. "ההודעה מיום שישי לא נועדה לעריכת השוואה ישירה, לא מבחינה היסטורית ולא מבחינה אישית. אנו מצטערים אם היא פורשה אחרת", לשון ההודעה. 
ההודעה המקורית, שתקפה את ארצות הברית בעקבות דברים של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אשר טען שבמערכת הביטחון הישראלית מודים שהסכם הגרעין מניב תוצאות, פורסמה על ידי דוברות משרד הביטחון. היא באה בשם מערכת הביטחון,  אך מי שאישר את נוסחה היה שר הביטחון אביגדור ליברמן. הודעת ההתנצלות באה כעת בעקבות מחאות חריפות של ארצות הברית שהועברו בדרכים שונות לישראל. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה כבר ביום שישי, לאחר פרסום ההודעה, להרגיע את הרוחות. הוא טען כי ההודעה פורסמה ללא ידיעתו ושוחח על כך עם שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו. "עמדת ישראל בסוגיית ההסכם עם איראן נותרה כשהיתה, אך רה״מ נתניהו מאמין בתוקף שלישראל אין בעלת ברית חשובה יותר מארה״ב", נאמר בסביבתו של נתניהו. 

הודעת ההתנצלות מנוסחת באופן פתלתל, תוך שהיא מזכירה את טענות ישראל כי איראן היא מדינה התומכת בטרור, המפרה את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות עליה לפתח, לייצר ולנסות טילים וכן כי מנהיגיה קוראים להשמדת ישראל. עם זאת, בשורה התחתונה, ישראל מודה כי איראן אינה מפרה כעת את הסכם הגרעין והיא מתנצלת, כאמור, על ההודעה הראשונה.