משבר האמון של הציבור בחברת יוניליוור גרם לחברה לערוך תחקיר פנימי בעניין, כשלמפעל תלמה בערד הגיע אתמול צוות מטעם חברת חקירות פרטית, שגויסה על מנת לחקור את פרשת זיהום הסלמונלה בקורנפלקס. החוקרים שהו במפעל לאורך כל היום ותחקרו עובדים, בניסיון לברר כיצד יצא לשוק המשטח הנגוע ואם מדובר בטעות אנוש או בפעולה שנעשתה בזדון. ההערכה הראשונית היא שהמשטח הנגוע יצא את גבולות המפעל לאחר שעובד התבלבל וסימן אותו בטעות כתקין.



בתוך כך, בעקבות גילוי הקורנפלקס המזוהם של תלמה, הולך ומתרחב. כעת מתברר שגם בצה"ל החליטו לא לקחת סיכון, ולבדוק האם דגני בוקר המסופקים לחיילים אכן ראויים למאכל. עם זאת, בחנויות הנוחות של השק"ם - ספק משנה של הצבא, המופעל על ידי הוועד למען החייל – ממשיכים לשווק את דגני הבוקר של תלמה, כולל "קוקומן", שהתברר שבסדרות מסוימות שלו התגלה זיהום של חיידקי הסלמונלה.



בדובר צה"ל אישרו שאכן נבדק האם הדגנים שהגיעו לבסיסים ראויים למאכל, גורם בצה"ל אמר ל”מעריב-השבוע”: “השק”ם הוא רק ספק של הצבא. ממה שאנחנו מבינים, הם בודקים בכל הסניפים שלא מדובר בדגני בוקר שלגביהם פורסם שהם בעייתיים. אנחנו נוקטים זהירות יתר, ולא מוכנים לקחת סיכון שנספק דגני בוקר מזוהמים. חיילים לא מקבלים קורנפלקס תלמה מטעם הצבא. נכון שבשק”ם ממשיכים למכור, אבל יש הבדל".



ואילו מהשק”ם נמסר בתגובה: “קיבלנו את מספרי כל הסדרות הבעייתיות מיוניליוור, והסרנו את המוצרים האלה מהמדפים. אנחנו לא מכירים את ההחלטה של הצבא להפסיק לתת לחיילים קורנפלקס של תלמה”. בתוך כך המשיכה אתמול



מיוניליוור נמסר כי בבדיקה שערכה החברה מול הצבא נאמר לה ש"העסקים כרגיל".