שוק המטבע של ישראל יתנהל היום (שלישי) על רקע התחזקותו של הדולר בשוקי המטבע בעולם וחולשתם היחסית של הליש"ט והין היפני. חוזקו של המטבע האמריקאי נובע מנתוני התעסוקה החיוביים בארצות הברית שפורסמו במהלך השבוע האחרון. הלירה שטרלינג חלשה אחרי שבכיר בבנק המרכזי הבנק אוף אינגלנד אמר שייתכנו צעדים נוספים כדי להמריץ את הפעילות הכלכלית, כלומר יתכן ששערי הריבית ירדו עוד. והיין מושפע לרעה מהודעת קיסר יפן על רצונו לפרוש.



בינתיים, אתמול הדולר היציג עלה ב-0.209% ל-3.829 שקלים, אך הבוקר במסחר הבין בנקאי הוא ירד ב-0.25% ל-3.8195 שקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי לאחר שנכשל בניסיון לפרוץ את רמת ההתנגדות ב-3.84, הדולר-שקל נסוג אל מתחת ל-3.83. שבירה מתחת ל-3.82 עשויה להוביל שוב לבחינה של הגבול התחתון של הטווח ב-3.80.



ואולם, בעולם המומנטום של הדולר דווקא חיובי, כאשר הדולר-אינדקס נסחר בעלייה כבר ארבעה ימים ברציפות, וזאת על רקע נתוני התעסוקה הטובים מהמצופה שפורסמו בשישי. בשווקים כעת מעריכים שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית בדצמבר, לאחר הבחירות לנשיאות, וזאת אם נתוני המקרו, ובעיקר נתוני התעסוקה, ימשיכו להציג שיפור.



הצפי להתרחבות פער הריבית אמור דווקא לדחוף את הדולר-שקל מעלה, ואולם נראה כי בטווח הקצר הצמד זקוק לטריגר יותר ממשי כדי שיצליח לפרוץ מעל רמת ההתנגדות המשמעותית של 3.84. בהמשך השבוע, בשווקים יעקבו בעיקר אחרי נתוני המכירות הקמעונאיות שיתפרסמו בארצות הברית בשישי, וכן אחרי ההתבטאויות הפומביות של בכירי הפד.