במבצע גדול ודרמטי השמידה היום (שלישי) חברת יוניליוור כ-120 טונות משטחי דגני בוקר של תלמה שיוצרו במפעל החברה בערד. בשעה 6:00 בבוקר הגיעו משאיות למחסן החברה בערד והמשטחים הועמסו בזה אחר זה, לאחר שנבדק בוודאות כי זו התכולה המיועדת להשמדה. המבצע בוצע בתיאום עם משרד הבריאות מרגע גילוי הסלמונלה במוצרי החברה. 



המשטחים נגרסו במגרסה ענקית והחלקיקים שיצאו ממנה ימוינו לשני חלקים: חלק אחד מהחומרים שנגרסו ישמש לייצור של דלק ולפתיתים המשמשים כחומר בעירה לתנורים בתהליך ייצור מלט. החלק השני, ישמש לקומפוסט או להטמנה ויהפוך לדשן לחקלאים. 



יהפוך לדשן לחקלאים. צילום: רפופורט - חברת החדשות הפרטית
יהפוך לדשן לחקלאים. צילום: רפופורט - חברת החדשות הפרטית




120 טון קורנפלקס נגרסו. צילום: רפופורט - חברת החדשות הפרטית
120 טון קורנפלקס נגרסו. צילום: רפופורט - חברת החדשות הפרטית



ממשרד הבריאות נמסר ל"מעריב-אונליין": "לפי המידע שבידנו חברת יוניליוור החליטה על השמדת המוצרים כבר ביום הראשון לגילוי הסלמונלה. המוצרים הועמדו במפעל במקום נפרד עם פתק 'לא למאכל'. דיווחו לנו לפני חמישה ימים לגבי ההשמדה וחיפשו את הדרך הנכונה לעשות את זה, בליווי שלנו ובהתייעצות איתנו, כשהיה שם מטעמנו מהנדס מזון של משרד הבריאות".



כזכור, הפרשה החלה כאשר הודיעה החברה כי התגלה זיהום במפעל ייצור דגני הבוקר, אולם הבהירה כי מוצרים נגועים לא שווקו לצרכנים. לאחר שהתעקשה לאורך הפרשה כי אין חשש שמוצרים מזוהמים הגיעו לרשתות השיווק, ביום חמישי שעבר פרסמה יוניליוור הודעה דרמטית לפיה יצאו אל השוק מוצרי דגנים מהסדרות שבהן קיים חשש לזיהום בסלמונלה, כשמדובר ב־240 יחידות ששווקו באזור פתח תקווה. לאחר האירוע, שר הבריאות הגיב בחריפות ואמר כי "יוניליוור כשלה בהתנהלות ופעלה שלא כראוי".