להקת קווין זו אהבת אמת, כזו שמעבירה בי צמרמורות בגוף וגורמת לפרפרים בבטן, בכל פעם שאני מאזינה לאחד מלהיטיה, או צופה בסרטונים ובקליפים. התחושות הללו רק הולכות ומתגברות, כשאני צופה בפרדי מרקיורי עולה על הבמה, פותח את הפה, מפעיל את מיתרי הקול הנדירים שלו – ומתחיל לשיר. לא ייאמן, אך האמת היא שכבר חלפו להן 30 שנים מאז שהלהקה הפסיקה להופיע. זה קרה ב-1986, רגע אחרי צאת האלבום "A KIND OF MAGIC" ובעקבות מחלתו של מרקיורי שלמרות הכל המשיך להקליט עד יומו האחרון.



חברי הלהקה רצו לקדם את יציאת האלבום, ויצאו לסיבוב הופעות שזכה להצלחה מסחררת, והגיע לשיאו בשתי הופעות בלתי נשכחות באיצטדיון ומבלי. הקהל לא הסתפק, ודרש הופעה נוספת - שלישית. הכרטיסים, אם תהיתם, נמכרו תוך שעה אחת. ההופעה הועברה לפארק נבוורת' ונכחו בה כ-150 אלף צופים נלהבים, שלא הבינו אז שהם שותפים לאירוע היסטורי. ההופעה הזו, שהתקיימה בדיוק אתמול לפני 30 שנים, למעשה - הייתה ההופעה האחרונה של אחת הלהקות הטובות ביותר בהיסטוריה של עולם המוזיקה. 





ב-24 בנובמבר 1991 הלך לעולמו פרדי מרקיורי מסיבוכים של מחלת האיידס. חברי הלהקה המשיכו להופיע בטקסים ובאירועי צדקה ואף ניסו לחבור לזמרים שונים ומגוונים, אך ללא הצלחה. דווקא החיבור העכשווי עם אדם למברט - זוכה תכנית הטלוויזיה "אמריקן איידול" שצעיר משאר חברי הלהקה בעשרות שנים, מוגדר כמוצלח וכמתאים ביותר עבור הלהקה. כך נכנס למברט לנעליו הגדולות של מרקורי והפך באופן רשמי לסולן להקת קווין.

ב-12 בספטמבר יגיע ההרכב לישראל. פארק הירקון יחליף את פארק נבוורת', אדם למברט יחליף את פרדי מרקיורי האגדי. יותר מ-30 שנים אחרי ההופעה האחרונה, קווין נראית מבוגרת יותר, וגם קצת שונה, אבל המוזיקה - לה אין תחליף.

להקת קווין ואדם למברט. צילום: יח"צ
להקת קווין ואדם למברט. צילום: יח"צ


לכבוד 30 שנים להופעתם האחרונה של קווין, eco99fm מזמינים אתכם להיזכר בכל הלהיטים הגדולים של ההרכב המופלא הזה.