הבית היהודי, יש עתיד וישראל ביתנו מתחזקות, הליכוד, המחנה הציוני וכולנו נחלשות, כך עולה היום (חמישי) מסקר מנדטים מיוחד שערך מכון "מאגר מוחות" עבור תכניתו של ניסים משעל "ברדיו ללא הפסקה 103FM". הסקר בדק את חלוקת המנדטים לכנסת אילו הבחירות היו מתקיימות היום. מהממצאים עולה כי הבית היהודי גדל בחמישה מנדטים ועומד על 13. מסתבר שהירי ההדדי בנגמ"ש בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד, עזר לצמד מהבית היהודי הרבה יותר מאשר לנתניהו, שאיבד בסקר שלושה מנדטים. כך הליכוד יורדת מ-30 ל-27 מנדטים.



המחנה הציוני ממשיכה בצניחה החופשית ומתרסקת ל-10 מנדטים, כשהיא מאבדת 14 מנדטים מהבחירות לכנסת על רקע המאבקים הפנימיים בתוך המפלגה. במקביל, יש עתיד שואבת אליה את מרבית המנדטים מהמחנה הציוני והיא מקבלת 21 מנדטים, עשרה יותר מהבחירות לכנסת. גם שר האוצר, משה כחלון חווה ירידה תלולה, כשהמפלגה בראשותו, כולנו, מאבדת בסקר הנוכחי 40 אחוזים מכוחה ומסתפקת בשישה מנדטים. מנגד, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, יכול לחוש סיפוק. ישראל ביתנו עולה בשלושה מנדטים ומסתבר כי הכניסה לקואליציה היטיבה עם המפלגה.



גם ש"ס מתאוששת קלות ועולה משבעה מנדטים לשמונה. יחד איתה יהדות התורה מתחזקת במנדט אחד ועולה לשבעה מנדטים. לצדן, מרצ מתחזקת במנדט ועולה לשישה מנדטים. במקביל הרשימה המשותפת שומרת על כוחה וגורפת 13 מנדטים. בתוך כך מפלגות הקואליציה שיש להן היום 66 מנדטים מגדילות את כוחן על פי הסקר בארבעה מנדטים ומגיעות ל-70.








סוגיית המנהרות: הציבור מאמין לבנט



עוד בחן הסקר את נושא המנהרות בעזה. מהממצאים עולה כי הציבור מאמין לשר בנט שטען כי לא התקיימו דיונים בקבינט בנושא ולא לראש הממשלה נתניהו שאמר כי התקיימו דיונים רבים בנושא המנהרות. 41 אחוזים השיבו כי הם מאמינים לבנט בעוד 28 אחוזים אמרו כי הם מאמינים לנתניהו. במקביל 31 אחוזים השיבו כי הם לא יודעים. הוויכוח הקשה בין השניים שפרץ באחרונה לתקשורת יוכרע, ככל הנראה, בקרוב עם פרסום דוח מבקר המדינה שבדק במשך חודשים ארוכים את נושא המנהרות.