עוד סמל תל אביבי ייעלם בימים הקרובים מהנוף. אחרי שגשר מעריב פוצץ ונהרס בשנה שעברה לצורך חפירות הרכבת הקלה, החלו הבוקר (חמישי) עבודות הריסת אולם הסינרמה המיתולוגי, שבפינת הרחובות יגאל אלון ויצחק שדה, לאחר במשך 15 שנים, בהן המבנה עם הכיפה העגולה עמד כפיל לבן ונטוש.



דחפור ענק החל לבצע את ההריסה בעוד תושבי תל אביב צופים בנוסטלגיה. "אני מאד מתרגש, גדלתי על האולם הזה כשהיה בית קולנוע. ראיתי את "צ'ארלי וחצי", עם זאב רווח ויהודה ברקן ונזכרתי אך צחקתי וצחקתי, אבל חייבים להסתכל קדימה והמקום יעבור התחדשות עירונית", אמר המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי.

הריסת הסינרמה


לאחר עבודות ההריסה שיימשכו כחודש, יוכשר במתחם חניון עם 250 מקומות חניה, שאמור להקל משמעותית על מצוקת החניה באזור, בעיקר בעת משחקי כדורסל ואירועים בהיכל מנורה מבטחים הסמוך. במהלך שנת 2017 העירייה תשווק את הקרקע ובמתחם ייבנו שלושה מגדלים בגובה של כ-40 קומות למגורים, מסחר ושימושים ציבוריים. בעירייה הבהירו שהקרקע נמצאת בבעלותה וחוזה החכירה היה רק על המבנה ועם סיומו עבר כל השטח לבעלותה.



"הסינרמה מהווה ציר חשוב בהתחדשות של מזרח בעיר ושכונת יד אליהו, שרחוב לה גרדיה החוצה אותה יהפוך לשדרה שוקקת", ציין גלעדי.



אולם הסינרמה, שבהתחלה היה אמור לשמש למופעי קרקס, הוקם בשנות ה-60. במשך שנים הוא נחשב אולם הסרטים המפואר והמודרני ביותר בתל אביב והייחוד שלו היה בשלושה מקרנים שהקרינו את הסרט בו זמנית על מסך רחב ומקורה, דבר שיצר חוויית צפייה שריגשה את תל אביב של פעם.



עם השנים, אולמות הסרטים הלכו ונעלמו מהנוף התל אביבי , ובמקומם הוקמו מתחמי סרטים ענקיים מחוץ לעיר. הסינרמה הפך למקום לאירועים, דיסקוטקשוקק ואף אירח כנסים פוליטיים גדולים של הליכוד והמערך של אותם ימים. ב-15 השנים האחרונות האולם כבר לא פעל והוזנח. הוא הפך לפיל לבן ונטוש. במעטפת החיצונית שלו פעלו סניף בנק ומקומות בילוי קטנים. 



כעת, אולם הסינרמה ייכנס לדפי ההיסטוריה, ובעוד כמה שנים יצוצו שם שלושה מגדלים, כחלק מקו הרקיע החדש של תל אביב.